Jump to content

Endelig er valpen kommet hjem


Fudge

Recommended Posts

Nå har vi ventet i 1 og 1/2 år på valp og endelig nå 1 juledag fikk jeg den ære og hente valpen av typen alpinsk dachsbracke.

Det var vanskelig å velge valp blant 8 stk når alle er like fine og fortrolige men jeg fikk da valgt. Merkelig nok så var det den som først var oppe på fanget mitt - når jeg satt i hundegården - som ble med hjem .

 

Her er valget tatt :D

 

normal_PC250040.JPG

 

Her er Enya ute i snøen for første gang .

 

normal_DSCF2767.jpg

 

Jeg må si jeg er overrasket over hvor greit det hele gikk.

Det var ikke antydning til bilsyke på veien hjem og både hund og sønn sovnet på den 2,5 timers kjøreturen hjem.

 

normal_PC250042.JPG

 

Nå blir det spennende og se på fremtiden Enya skal bli både sporhund og jakthund om alt klaffer slik som far har planlagt .

 

Så får vi se hva madamen sier når jeg skal begynne på sportrening i stua. Jeg har på forhånd gitt beskjed om at biffen må draes en tur over stuegulvet før den går i panna, litt lodden blir den nok men det går vel for en jeger :shock: og er været fint så må jeg vel gå en tur med biffen på plenen :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Endelig i dag ble det full klaff nå har jeg hatt Enya i snart ett år et spennende år med mange fine opplevelser .

Onsdag 25/11-09 fikk jeg oppleve den første losen den vakreste musikk for en hunde eier og i dag Søndag29/11-09 falt den første

rådyrbukken for Enya .

 

normal_Copy_of_DSC00136.JPG

Jeg er fryktelig stolt av Enya her

 

normal_Copy_of_DSC00137.JPG

 

 

Mvh Fudge

Link to comment
Share on other sites

Har du erfaring med andre kortbeinte hunder som f.eks dachs eller drever ?

 

Hvordan vil du sammenligne dachsbracke med de ?

 

Var ikke dachsbracke med i Norsk Schweisshund Klubb tidligere ?

 

 

Dachsbracken er vel en mellomting med dachs og drever i fart rasestandarden er 34-42 cm på skulder så skal de jage 20-45 min noe som passer meg fint i små og trange teiger som det er mye av her på sørlandet .

 

Ja de var med der før men ble skilt ut som egen klubb for noen år siden .

 

http://www.dachsbracke.no/

 

 

 

Mvh Fudge

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da var rådyr jakta over :cry:

 

Men gledelig var jakta 23/12-09 ramlet bukk nr: 4 for Enya etter en fin los nokk en gang .

 

Må si meg veldig fornøyd Enya hun lærer fort og jobber bedre og bedre med fersksporene, det har selvfølgelig hvert X antal losser som vi ikke har fått skuddsjanse på .

 

Så får vi håpe på finne forhold uten for mye snø så vi kan trene litt i vinter også .

 

 

MvhFudge

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...