Jump to content

viltkameraspørsmål sg550 - gprs


MartinF

Recommended Posts

Hei

kortversjonen. Jeg står fast og trenger tips til å aktivere sg550-12mHD til å sende stillbilder på billigst mulig måte - med ice abbonement.

 

Jeg har problemer med å aktivere GPRS mailsending for SG550m 12mHD.

Jeg har anskaffa DATA SIM til Ice  som er tilleggs-simkort til mitt mobilabbonement og bruker vel således telia til gprs ?

Har jeg tabbet meg ut og må bytte til tvilling-sim selvom jeg kun skal bruke gprs ? Jeg vil ikke bruke mms og sms.

 

Jeg ønsker jakte et sted i Indre Østfold hvor telia hevder det er full basis 4g og EDGE/GPRS dekning der hva det enn skal bety?

 

Jeg har lagt inn specs således med ulik gmail-adresser på sender og mottaker med ssl-kryptering siden det foreslås for google automatisk i software.

 

Jeg har benyttet meg av pcprogrammet BMC Config  2.9.0.6 som jeg har usbkoblet til kameraet for å lagre settings kjappere enn fjernkontrollen.

Kameraet skriver bildene fint til SD-kortet når det får jobbe i fred.

 

Men jeg får altså ikke mail da jeg ønsker bruke gprs som er temmelig billig vs andre alternativer til bildesending?

 

Jeg har i frustrasjon testet ut mitt orginale simkort uten å få det til å virke heller.  Jeg er på et sted hvor Telia hevder GPRS/EDGE har hastigheter opp til 100 Kbit/s , men litt frustrerende at jeg ikke vet om GPRS i det hele tatt er i lufta her.

 

Tar gjerne i mot forslag ;-) 

Lukter jeg må ringe noen i ice/telia.

 

mvh Martin , nystartet riflejeger

 

 

Edited by MartinF
Link to comment
Share on other sites

 

Tenkte feil på sim men sidan du har prøva fleire så er det muligens feil på oppsettet ditt.

Hadde sjølv eit SG584 som eg returnerte pga. elendige ytelser og ekstremt batteriforbruk. Der var oppsetta i bruksanvisninga som vart levert med kameraet feil.


Tipper du finner løsning i tråden her.

 

Edited by tussehaugen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...