Jump to content

Valg av våpen til dynamisk (prod)?


tbdmmw

Recommended Posts

Hei. Har etter et år som pistolskytter (NSF) tenkte å komme i gang med dynamisk etter gjennomført kurs. Tenkte i den forbindelse egentlig å skaffe meg en CZ75 Shadow 2, men ser at TSO-varianten også begynner å komme ned i omtrent samme pris nå.

 

Er det bedre å velge en vanlig Shadow 2 og skifte ut deler selv, eller gå rett for TSO, og kanskje slippe å skifte ut fullt så mye deler? 

 

Evt. noen andre erfaringer? Jeg liker godt å holde i CZ'en og har skutt en del med den på lån, men har testet begrenset med andre pang'er som passer til production. 

Et annet våpen må til, for dagens er en Sig P210 6". 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Sollie said:

TS/TS2 er single-action only og ikke lovlig i prod, de er tenkt for standard div.

Jeg skrev nok feil forkortelse her, jeg tenkte på CZ Shadow 2 Orange, og ikke TSO. Så her blanda jeg kortene litt. Viste seg at det var SP-01 og ikke Shadow 2 jeg fant rimeligere også: https://www.finn.no/198954870

 

Da er det kanskje like greit å gå for Shadow 2 med noen oppgraderinger innenfor regelverket? 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Sollie said:

Shadow 2 er et godt valg til prod. Avtrekket på min ut av eska hadde litt mye kryp etter min smak, spesielt med lettere mainspring, men det løses med en CZ Competition Hammer.

Er det alt som trengs for et virkelig godt våpen til prod, så er det fort en del tusen å spare på en vanlig Shadow 2 vs Shadow 2 orange, selv om den skal ha litt mer finpuss. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...