Jump to content

Har noen erfaringer å dele angående Pedersolis Winchester 1886?


Fedda

Recommended Posts

Hei alle sammen. Jeg grubler nå fælt på om jeg skal unne meg Pedersolis replika av Winchester modell 1886. Jeg har vært i kontakt med Swenor Import som forhandler merket og har fått gode svar av dem. Som alle andre søker jeg nødvendigvis uavhengige meninger og ikke minst reelle brukererfaringer med tilsvarende børse. Søk på engelsk gir meg et vidt spekter av erfaringer som går fra å beskrive Pedersoli 1886 som ikke brukbart til annet enn å ankre opp båten med til å være i toppklasse med hensyn til både funksjonalitet så vel som det estetiske. 
 Havesyken herjer kroppen som en feber, aller helst skulle jeg hatt kloa i en 1886 laga av Miroku, men importør er nok ikke så interessert i å selge slike, men en Pedersoli ser nydelig ut og er faktisk tilgjengelig for kjøp. Spørsmålet er om det er et stort sjansespill å handle italiensk, jeg har hatt litt varierende erfaringer med Uberti for å si det litt pent. Jeg håper inderlig at noen av dere med reelle erfaringer med Pedersoli kan gi meg noen innspill og dele noen brukererfaringer med meg før jeg eventuelt bruker en mindre formue på et slikt våpen. På forhånd: Tusen takk!

Link to comment
Share on other sites

Winchester/Miroku er på lager i Hovedstaden:

(Danskene trekker fra moms på nye våpen så det er kun valutakurs som gjelder + eventuelle kostnader i Nyhavn..)

 

https://huntershouse.dk/kat918-Leveraction-brugt-og-nye/side14529-Winchester-M.-1886-45-70-Short-Rifle.html

image.png.d1bc544a90b2b2816bf0f5a6b788f4bc.png

 

 

https://huntershouse.dk/kat918-Leveraction-brugt-og-nye/side14530-Winchester-M.-1886-Deluxe-45-70.html

image.png.b9889f51cbb8e8139b835da4d9cd3874.png

image.png.a98b77c37c77f3e6859b7f03a1d9210c.png

 

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Wintel said:

Jeg har en 1886 Pedersoli. Stor eie-glede og solid børse! Er hos børsemaker nå for fresing av 11mm spor til kikkertsikte, holder til på Lørenskog - gi beskjed om du vil prøveskyte.

Takk for et raust tilbud, jeg bor i Stavanger så det blir nok dessverre litt vanskelig. Det er nå godt å høre du er fornøyd. På hovedsakelig amerikanske fora på nett er meningene omkring Pedersoli 1886 ganske så delte. 

Hvilken utgave er det du har handla deg? Jeg sikler på utgaven fabrikken kaller "1886 Lever Action Sporting".

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Wintel said:

Jeg har Sporting :-)

 

Meget interessant, det ser bare så lekkert ut det våpenet. Jeg er jo også veldig glad for å høre du er så fornøyd. Det er jo ikke en billig børse dette her, kjedelig om det skulle vist seg at det bare var utseendet børsa hadde å skilte med. 

PS! bilder har jeg ikke noe imot å se ;-)

Link to comment
Share on other sites

Børsa er på verksted, og med tempoet til børsemakeren min så tar det noen måneder før jeg får den tilbake. Kan kjøre videokonf så du får sett. Børsa er tung, og med utkast på toppen så kan du glemme ordinær kikkertsikte. Ladeporten har skarpe kanter, god ladeteknikk berger vanligvis tommelen.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner til dette med utkast på toppen, skyter mye med både Winchester 1873 og 1892. Foretrekker diopter jeg så topp-utkast er ikke et stort hinder. Sier ellers amen til god ladeteknikk, særlig porten på 73`en kan bite litt))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...