Jump to content

Lade Rolling Block 12,7x44R med moderne krutt?


jes

Recommended Posts

Jeg har lyst til at købe en af de fine gamle skydere. Kan de lades med moderne krutt, eller skal de lades med sortkrutt?

 

Kan se at Steffans Vapen har et par stykker, men ved ikke om de er ok. Er der nogle herinde, der kender til fine eksemplarer, der er til salgs?

 

Jeg må entrømme at jeg ikke kender noget særligt til kaliber eller våben, men har lyst til en langsom blykugle - og våbnene er jo billige. Kan se at der er en masse sider fra USA, så det må jeg nok læse. Har prøvet at søge, men der kommer kun næsten intet op.

 

Hvis der er nogle herinde, der har info og erfaringer, kunne de være gode at høre om.

 

På forhånd tak for hjælpen og jeg ønsker jer alle rigtig god jul her fra Jylland.

 

Jes

Link to comment
Share on other sites

Antar at det er Remington 1867mod som refererer til. Denne ble i utgangspunktet produsert med randtenningspatroner, men er senere bygd om til sentertenning. Denne kan lades med moderene krutt uten at jeg husker hvilken type.

Har noe data på dette hvis jeg leter.

Hvis du skal skyte med dette tror jeg du bør få en børsemaker til å sjekke våpnet først.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ladedata for røyksvakt for 12mmRemington, jeg kommer ikke til å poste de men de ble publisesert av et svensk våpenblad i fjor.

 

Altså; det finnes, det går an men det er en dårlig ide. En RollingBlock må/bør/skal uansett gåes grundig over før skyting. Full demontering, rengjøring og inspeksjon.

Link to comment
Share on other sites

Et evt ny(gammelt) indkøb kommer selvfølgelig til min bøssemager før brug. Det ser ud til at det er mest fornuft at lade med sortkrutt!?

 

Ville det være endnu mere fornuft i at købemodellen i kaliber 8x58? Det er vist den kaliber, vi (danmark) brugte i gamle dage. Eventuelt kunne jeg jo købe en ny (kopi) fra USA. Det burdt jo være muligt. Selv om der nok er en utrolig masse papirer, der skal udfyldes.

 

Fik utrolig lyst til en efter at have læst det seneste udgave af VApen Tidningen om en Remington RollingBlock Pistol kal 50 :shock: .

 

Tak for jeres svar

 

jes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...