Jump to content

Hjelp med søknad Pistol cal 40


Bud Fox

Recommended Posts

Hei..

 

Jeg har et problem jeg håper noen her kan hjelpe meg med. Jeg har søkt om pistol i kaliber 40, og så langt ser det ikke spes bra ut.

 

Fra før har jeg 9mm og 45 ACP, og det er dette som er ”stridens kjerne”. Jeg er bedt om å oppgi hvilket program innenfor NSF jeg skal bruke våpenet.

 

Altså må jeg oppgi at jeg skal bruke pistolen i et program hvor da det er greit og bruke kaliber 40, og mindre smart med 9mm eller 45, samtidig som jeg bør begrunne hvorfor 40 fremfor de pistolene jeg allerede har.

 

 

Håper noen her kan hjelpe meg med noen slående argumenter samt tips og hvilket NSF program jeg skal oppgi som bruksområde.

 

Dersom denne problemstillingen har vært drøftet her på forumet før, for dere ha meg unnskyldt.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel som nevnt i en annen tråd her, dersom man trenger "hjelp" for å kunne begrunne sin søknad, så har man vel i utgangspunktet lite god begrunnelse i det hele tatt.

Dersom man skal ha et slik våpen kun for våpnets del, få får man krysse fingrene og oppgi "trening/rekreasjons skyting" som grunn, og håpe på det beste?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel det som er problemet... Jeg finner ikke ut av det, det er derfor jeg ber om hjelp her.

 

Det er ikke noe galt med 9mm eller 45 som kailber, det er bare det at jeg har fått en god pris på et våpen jeg ikke hadde sjangs til å kjøpe den gangen jeg kjøpte de to andre. Jeg vet jeg kan selge en av de jeg har, men er i så fall siste utvei.

Link to comment
Share on other sites

IPSC standard. 10mm gräns för Major, större mag kapacitet än en singelstack .45.

 

Takker for tipset, men det er NFPS, og der har jeg ikke vært medlem lenge ok til at det kan ilegges noe vekt....

 

Ok. Men det är nog dessvärre så att det är enda grenen där .40 har ett övertag mot 9mm. Iallafall så att man kan hänvisa till detta vid licensansökan

Link to comment
Share on other sites

IPSC standard. 10mm gräns för Major, större mag kapacitet än en singelstack .45.

 

Takker for tipset, men det er NFPS, og der har jeg ikke vært medlem lenge ok til at det kan ilegges noe vekt....

 

Ok. Men det är nog dessvärre så att det är enda grenen där .40 har ett övertag mot 9mm. Iallafall så att man kan hänvisa till detta vid licensansökan

 

ja jeg får prøve, samtidig som jeg får dokumentere god aktivitet innenfor NSF

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...