Jump to content

Greier ikke sette sammen colt Woodsman 3rd gen


Rav4d4d

Recommended Posts

Hei, har en series 2 MatchTarget, men det er nok mye av det samme systemet på begge.

Det å sette i sammen en Woodsman kan være en viss utfordring, men som det meste annet enkelt når man kan det. Jeg skal prøve å forklare hvordan jeg gjør det, sammen med bildene bør det gi deg en brukbar pekepinn på hvordan.

Det jeg tror er problemet på din, er at hammeren/hanen står i spent posisjon. Ser ihvertfall slik ut på det nederste bildet ditt. Hanen har ingen fjærkraft (det er slagfjæra du prøver å sette inn), men du må kjempe mot hele fjærkrafta slik hanen står nå. For å være sikker har jeg akkurat gjort det på min egen, måten jeg gjør det på er:

1: Sett på sleiden (i og med at du har adskilt den regner jeg med at rekylfjæra er låst)

2: Sett inn et tomt magasin (ikke mulig å ta avtrekk uten magasin) og ta et avtrekk mens du holder pistolen med munningen ned, du vil ha hanen fremover. Du ser da at lenkearmen som sitter på hanen og går nedover i ramma løftes høyere opp.

3: Sett inn bakstykket nedenfra og opp. Du vil forhåpentligvis se at hakket på bakstykket er nærmere den nederste pinnen som går gjennom ramma.

4: Nå som du slipper å kjempe mot hele slagfjæra er det et bestemt trykk mot bunnen av bakstykket som løfter det nok opp til at hakket hekter seg opp i pinnen.

5: Sett inn den øverste pinnen, trekk sleiden tilbake for å oppheve låsingen av rekylfjæra og test funksjon.

6: Sett på grepsplatene, disse vil låse begge pinnene på plass.

 

Håper det var til hjelp, dette er typisk ting som er betydelig enklere å gjøre enn å prøve å forklare. Lykke til

IMG_20210208_082349_8~2.jpg

IMG_20210208_082851_5~2.jpg

IMG_20210208_082959_1.jpg

IMG_20210208_083028_8.jpg

IMG_20210208_083045_9~2.jpg

IMG_20210208_083055_6~2.jpg

IMG_20210208_083425_7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...