Jump to content

Nice.. side & side guns...


Boxrud

Recommended Posts

Hei... en ting som hadde vaert fint å vite... Fine engelsk style Side&side...  Trigger bøyle har en tykk avrundet ( mere stål) høyere side . Mens vensteere side har som en vanlig avtrekker bøyle. Er årsaken bare extra snill mot finger. eller annen grunn for dette... ?? ikke viktig men fint å vite.

Link to comment
Share on other sites

Ingeen svar,,, kanskje det hjelper med bilde... Så jeg søkte på nett... Føste jeg fant viser dette tydelig... 

Høyere side av avtrekker bøyle er mye tykkere enn venstere. Ca 3mm tykt og rundt... er det laget slik for å beskytte finger. eller annen grund..

Se bilde.

3BDC609E-3352-4472-92FF-7BC0188A74EB.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Vel la med enda et bilde, for å vise dette tydligere. Personlig tror jeg dette er for å være snill mot fingrene. I og med våpenet er laget for å kunne skyte riktig mange skudd på en dag.. men sikkert også for som over, å hjelpe fingeren inn til rett plass ved hurtige skudd.  

CD81288C-9C60-4903-8976-7A2D793824FE.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Det er løsningen på et problem man ikke visste man hadde, men det er eksklusivt og dyrt. Og ikkenoe en maskin lett gjør. Men du har rett. Sikkert veldig behagelig å ha fingeren der i påvente av å løsne skudd. Men kjenner ikke til mange som har blitt skada av en normalt avrunda bøyle. :) handler nok mest om komfort:) og eksklusivitet.

Link to comment
Share on other sites

Et must vil jeg nå si..🙂  .. Ingen vil vel nå klare seg uten.😀..

 

Men litt synd på børsemaker som har lagt extra jobb å timer kostnader, i fall kjøper ikke vet hvorfor.😃

 

Men man kan jo av å till oppleve der det skyts riktig mange skudd, at noen, får problemer med høyere hånd. Avtrekksfinger, under tommel rekyl og sikring. Noen drar dobbelt skudd med for løst grep. etc.🤔

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...