Jump to content

Enkel og grei revefelle?


Fjellet

Recommended Posts

Da mikkel rev nå har funnet ut at katten til svigermor ser ut som en kommende matbit.. Ja da fikk man klar beskjed om at denne reven ikke hadde retten til livet😅

Så til dere som lager revefeller i søvne og bruker disse mye, går reven i ei lita felle eller blir man nesten nødt til å lage ett stort "beitst" for å få den dit. Jeg hadde i teorien tenkt at ei slik felle 

https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+make+a+fox+trap var enkel og effektiv. Hadde dog tenkt dekke topp og vegger med granbar bare for sin skyld, men ser felledesign 2 blir solgt på finn "som bilde er lånt fra" , men også i gamle jaktbøker, så da må fungerer vel disse også?

 

Noen formeninger om hvilke løsninger som man kan gå for ? Helt fersk på revefelle, så om det er noen som gjør at reven nekter å gå inni- si fra :) Skulle gjerne tatt reven før irritasjonen flyter over på meg, hehe. Mange løsninger der ute, så hva skal man gå for?

GalleribildeMinkefelle

Link to comment
Share on other sites

Trur dei er lure og vanskelige til og få i fella, men går jo og prøva. Hugsar eg leste ein beskrivelse her på kammeret om revesaks, sånn som slår dei i hel ( ulovlig no) var ein svært detaljert beskrivelse og sterkt understreka kor vanskeleg det var og få dei i fella. Eg kjenner ein ( eller kjende) ein som brukar saks enda, han gjere akkurat som han vil, han sa det var enkelt null problem om vinteren, men fekk jo litt bifangst og da som naboens dyre hund, stein død. Du unngår jo det i levandefelle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...