Jump to content

Trene Dachshund


Aksel H.

Recommended Posts

Hei, alle her på kammeret. Jeg trenger litt hjelp når det kommer til trening av hund. Jeg har en strihåret dachs tispe som er 6 år, hun har ikke blitt brukt som jakthund før og det er ikke skutt dyr for henne før. Men når vi går på tur i området rundt hytta har hun loset bra på både rådyr og hare. Tidlig i Høst hadde hun faktisk en brukbar lang los på hare. Jeg lurer på om noen har noen tips om hvordan jeg kan trene henne for bruk på rådyr og hare eller om noen kan anbefale noen kilder til informasjon om trening av dachs. Jeg vet at det muligens er litt sent å trene en hund når den er 6 år, men jeg tror hun har gode gener og hun viser god vilje til å jage. All hjelp settes stor pris på.

Edited by Aksel H.
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, jjrckd said:

Hva mener du med at bikkja hadde en brukbar los på hare i sommer? Selv om dachsen er kortbeint så er ikke bikkja fritatt fra båndtvang. 

Det var etter 20. august, så sensommer eller tidlig høst. Men forstår hvordan det kan oppstå forvirring. Så fikser på skrivemåten nå.

Edited by Aksel H.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...