Jump to content

Skjefte Hammerli SP 20


Venture91

Recommended Posts

Hei, Kjøpte en Hammerli SP 20 I sommer. God pistol, som jeg etter mitt mål skyter godt med. Men skjeftet er litt for trangt for min hånd, standard L skjefte. Ser at det finnes både XL og XXL skjefte til pistolen. Det jeg lurer på er om noen vet hvor stor forskjell det er mellom de enkelte størrelsene?

L skjeftet måler 125 mm fra høyeste punkt forran siktet og ned til underkant skjefte.

Er jo forholdsvis dyre saker, så jeg ønsker å kjøpe rett når jeg først skal bytte.

Håper noen kan svare på dette

Link to comment
Share on other sites

Mitt skjefte er XL, jeg målte ca 131 mm på samme sted som du har beskrevet. Jeg kjøpte min hos Landrø hvor jeg fikk prøvd de forskjellige skjeftene, stod mellom L og XL for min del. Jeg gikk for XL men jeg har den nedre plata ganske høyt opp. Synes grepet var litt "feitere" å holde rundt noe som passet min hånd best.

 

Hvor i landet holder du til?

Link to comment
Share on other sites

Samme erfaring som SiemenMS. Skiftet fra L til XL og den største gevinsten var økt omkrets. Lettere for en lang hånd å ta et godt grep slik at fingrene kommer riktig i forkant av grepet, og kraften fra disse går rett bakover langs våpenet. Ble kvitt en stygg tendens til å dra skudd sideveis. Mitt problem ble at plata på XL ikke gikk helt opp til hånda, men løste det med besøk til skomakern, litt avkapp av god gummisåle og kontaktlim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...