Jump to content

treffpunktforandring picatinny skinne..


Prexen

Recommended Posts

Nylig kjøpt meg ein Pulsar XQ50 å skulle på banen å skyte denne inn til min Blaser R8 og Sauer 100, det gjekk forsåvidt smerte fritt å skyte inn.

Fikk skutt den inn til blaseren først, byttet profil å monterte den på saueren å fikk skutt inn uten problemer.

men når eg skiftet profil å monterte den tilbake på Blaseren var første skuddet 10cm høyt, deretter samlet den heilt fint. tok av/på igjen å det samme skjedde igjen... 10cm høy å skudd nummer 2-3-4 samler perfekt.

monterte deretter tilbake på saueren å skiftet til riktig profil, å den gjekk perfekt...

 

Eg monterte kikkerten på samme plass, og strammet Leupold hurtig montasjen likt hver gang.

einaste eg kan tenke meg er at det er noe galt med Picatinny skinna på blaseren sia det virker som første skuddet ''setter'' kikkerten på plass? (gun star picatinny montasje)

 

er det noen som har ein ide om hva som kan være gale?

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Dodraugen said:

Skyv den frem (mot munning) i sporet du monterer den i når du monterer den.

Det gjer eg, snakket med levrandøren eg kjøpte den hos, få ny tilsendt å får å prøve.

kikkerten bli skubbet fram, og strammet likt hver gang. er kun på Picatinny skinna til blaseren det endres treffpunkt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...