Jump to content

Våpenskap til søknad


Kev2106

Recommended Posts

Heihei,

 

Skal kjøpe førstegangsrifle ilag med våpenskap av privat person. Fikk beskjed av en dame hos politistasjonen at så lenge du skriver at du kjøper skap ilag med våpenet ville det gå fint. Men idag når eg skulle levere søknaden var det en annen dame der som sa det ikke var vits å levere for eg ville få avslag uansett, fordi eg ikke allerede hadde våpenskap og bilde av detta i huset.

 

Må eg da få henta skapet først før eg søker som ho andre dama sa? Blir litt forvirra for ho eine sa det gikk fint, mens ho andre ikke

 

Beklager viss dette er feil kanal å spør, moderator kan sikkert flytte der de syns de passer :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, dette stemmer ikke.
Ikke noe sted står det at du trenger å ha gått til innkjøp av et dyrt våpenskap for å få innvilget søknaden, det faller på sin egen urimelighet. Kanskje får du ikke innvilget, så sitter du der med skjegget fullt av våpenskap du ikke har bruk for.
Nå sier jeg ikke at det er nødvendig eller noe de kan kreve, men jeg hadde tatt et bilde av FG-dokumentasjonen på innsiden av våpenskapet du har avtalt kjøp av, sendt det på en e-post til saksbehandler og sagt at hei dette skal jeg kjøpe sammen med rifla jeg har søkt på. Alt for å gjøre at saksbehandlingen går glattest og raskest mulig i en tid der det uansett tar evig lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...