Jump to content

Noen spm. ang toppjakt :P


dalla

Recommended Posts

Heisann :D

 

Skal på toppjakt oppi trøndelag fra den 20. til den 23. des og lurer på om det er noen vits i hå ta med hagla. Feks ha rifla på ryggen å gå med hagla??

 

Noen tips om hvordan man beregner avstanden til fugelen uten avstandsmåler??

 

Har ei howa cal 223. Lurer på hvor mye jeg ska sikte over fugelen på ca 200 meter??

 

Har hørt att helmantell blir for pinglette på tiur, funker blyspiss?, andre tips til ammo

 

Noen tips om hvordan man skal gå i forhold til trær, åpne sletter osv.

 

Hvis jeg får øye på en fugl på 500 meter, noen spesiell måte å komme nærmere på?

 

Nødvendigheten med hvite klesdrakt og hvit tape på rifla??

 

Skal sove i lavvo, har ikke futural, så lurer på om det går fint med børsa i enn anna sovepose??

 

Beste jakttider på døgnet??

 

Skal ha leirplass ved et vann, fantastisk plass. Noen fordeler med at jeg ligger ved et vann, sitter fugelen der?

 

Hvordan beskytte kikkertsikte mot dugg under jakta og mens jeg sover, funker det med en vott??

 

Hvis det blir fugel på meg :lol: Hvor skal den oppbevares, slik at ikke rev, ulv evt bjørn ikke kommer og tar vilte jeg har skutt??

 

Vet det, mange sprørsmål, men er en relativt uerfaren jeger som ønsker å ha svaret på alt:D

 

Sier mange millioner takk for svar :D:D:D:D

 

PS: Blir veldig inponert over de som har svaret på det meste her, kanskje noen spørsmål uten fasti??:D

 

Mvh daniel 8)

Link to comment
Share on other sites

Hei, Daniel! Velkommen til forumet. Du bør bruke søkefunksjonen før du spør avgårde, for det er veldig mulig at du finner svar på mange av spørsmålene dine i ting som allerede er skrevet. Vi gamlingene blir også fort litt smågretne for "enda en tråd om samme emne". Da jeg søkte på "toppjakt", fikk jeg tre sider med tråder, og noen av trådene var:

viewtopic.php?f=20&t=11930&hilit=toppjakt

viewtopic.php?f=14&t=9284&hilit=toppjakt

viewtopic.php?f=17&t=10642&hilit=toppjakt

viewtopic.php?f=35&t=10237&hilit=toppjakt

viewtopic.php?f=20&t=10151&hilit=toppjakt

viewtopic.php?f=14&t=9610&hilit=toppjakt

viewtopic.php?f=20&t=5046&hilit=toppjakt

viewtopic.php?f=31&t=3423&hilit=toppjakt

 

Så kan du også lese denne tråden for å skjønne hva jeg mener :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...