Jump to content

Erfaringer med leirduepatroner


Guest

Recommended Posts

Lurte på om noen her sitter med noen erfaringer rundt leirdueammunisjon til jegertrap skyting ?

Har prøvd disse "steel shot" skuddene de selger på banen (husker ikke produsent, står bare steel shot utenpå) og 2 typer RIO ammunisjon. Den ene av disse var RIO BlueSteel, denne syntes jeg nok ikke traff like bra som RIO Trap ammunisjonen (røde patroner). Har tidligere forsøkt en rekke andre merker, men det er så lenge siden at jeg ikke husker hvordan disse gikk.

Hvilkene merker foretrekker dere til Trap skyting ?

Link to comment
Share on other sites

Lurte på om noen her sitter med noen erfaringer rundt leirdueammunisjon til jegertrap skyting ?

Har prøvd disse "steel shot" skuddene de selger på banen (husker ikke produsent, står bare steel shot utenpå) og 2 typer RIO ammunisjon. Den ene av disse var RIO BlueSteel, denne syntes jeg nok ikke traff like bra som RIO Trap ammunisjonen (røde patroner). Har tidligere forsøkt en rekke andre merker, men det er så lenge siden at jeg ikke husker hvordan disse gikk.

Hvilkene merker foretrekker dere til Trap skyting ?

 

Har vert borte i "steel shot" og har erfaringer med at forskjellige våpen har slått hull i tennhettene på disse slik at skytter har fått en lite hyggelig opplevelse, så disse holder eg meg unna når eg kan.

Ellers går forskjellige patroner forskjelligt fra våpen til våpen så dette vil eg annbefale deg og prøve ut på ditt våpen med de aktuelle chokene du har tengt og bruke. Har mye god erfaring med Gyttorp Steel Sport. Der var en feil på disse med kragen var tykkere enn den skulle vere men dette var sikkert bare en midlertidig prod feil.

 

 

Prøv diverse typer i ditt våpen på papp og se hvilke som gir et reint og flyldigt/dekkende skuddbilde.

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

jeg har prøvd nittedals sport, steel shot, rio og gyttorp steel max.

 

nittedals sport vil jeg si er søppel, fungerer ikke i det heletatt i mitt våpen, bli veldig ujevn sværm og vanvittig kort rekkevidde. snakker max 12 meter! steel shot er samme greia bare disse er enda dårligere. jeg har som fler her har opplevd at jeg har slått hull på tennhettene, mange av disse smeller heller ikke! så de har jeg sluttet med. steel max/rio derimot vil jeg si er en kjempe patron! veldig fine skuddbilder, stor fin spredning med likevell god rekkevidde og null tull under avfyring! koster akkurat det samme og.

Link to comment
Share on other sites

Steel shot, er ikke et gyttorp produkt, men antakelighvis en rc patron. Disse har det til tider vert et problem med i forhold til gjennomslag av hetta. Sannsynlighvis, er patronen du beskriver lyse blå eller gul.

Rio patronene, både den blå og den forrige som var grønn har vist seg og vere utrolig javne. Likte nok den grønne bedre enn den nye blå, men time vil show.

Steel max har jeg skutt mye med, men den var mye javnere og bedre før.

Av de patronene som er på markedet i dag, har jeg testskutt de fleste, men javnest skuddbilder får jeg med Rio blue steel og B&P. Ender nok opp med Rio sin, da denne er mildest på rekyl.

Link to comment
Share on other sites

Var på banen på forrige onsdag sammen med 3 kamerater. Vi skjøt litt skeet og jegertrap med Nitedals TS ammunisjon (svarte esker). Alle syntes vi bommet svært mye, noen skudd vet jo at man skulle ha truffet på, så vi byttet til Saga og tok noen runder på både skeet og jegertrap´en og jammen skjøt vi ikke mye bedre alle tre.

Jeg opplevde at jeg måtte dytte Nitedal´ene i det øverste løpet dersom jeg skulle ha noe som helst sjanse for å treffe, dette løpet har altså 3/4 trangboringen. Vet ikke om andre sitter med tilsvarende erfaringer ? Den ene kameraten min sa faktisk flere ganger at dette må være bare løskrutt, han pleier å skyte mellom 17 og 24 duer på serien og var nede i bare 8 duer. En annen sak er at Nitedal´s ammunisjonen med høy krage setter seg konstant fast i pumpehaglen jeg har, patronene vil ikke ut etter å ha skutt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...