Jump to content

sør afrika


375 hollandogholland

Recommended Posts

smiler blir ikke noe i 2009.2010 blir det :shock::oops::roll: hva er det å smile av når folk dør dernede (din egen helse)

vi har ca 11 camper i musina området men det er fortsatt kun folk fra zim som er berørte da helse og vann forsyningene i området er gode har masse kjente ph som bor i musina og de kan rapportere om enormt med syke folk som kommer inn fra zim :| stakkars jevler (mr mugabe sier jo at epedimien er over men den mannen skulle jo ha fått vaska munnen med syre for mange år siden!!

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er supertragisk at koleraen brer seg inn i SA. Tror ikke 375 mente å smile av det, men heller av innleggene før det!

Snakket med flere kjente i området for noen timer siden og kan desverre bekrefte det som blir sagt om spredning inn i SA. Nå skal ikke dette overdramatiseres på noen måte. Faren for at SA går tomme for medisiner er ikke en bekymring. De har en beredskap for dette som er veldig bra. Jeg tror nok at både Northen Cape og Eastern Cape er trygge områder for oss normenn å dra til.

Link to comment
Share on other sites

Poenget var at SA har en meget god beredskap for kolera. Til info så er kolera en mage/ tarmsykdom Grunnen til at folk dør er mangelen på veske( les rent vann). Det har sa mer enn nok av. Dersom det er ille tenger man veske intravanøst. DVS inn på sykehus. I sa er sykehusene og opplæring på smittsomme sykdommer ( unntatt HIV) meget god.

Men som du sier kan den aldri være god nok, men ikke glem at flere dør av forkjøelse vært år.

Link to comment
Share on other sites

Antar selvsagt at du tenkte på oss velstående :)

 

 

Jo, først seg selv.. Jeg betaler ikke en gang for mine vaksiner-blir sendt regning til arbeidsgiver.

 

Skulle tro S.A hadde midler og muligheter til å sikre rent vann og et greit helsevesen for befolkningen? Men prioriteringene er kanskje feil? Og med en president som mener en dusj etter samleie med en HIV-positiv beskytter mot smitte og mener Mugabes jordreform er vellykket blir det nok ikke bedre sånn med det første?!

Link to comment
Share on other sites

Shadob lager storm i et vannglass. Kolera er skjelden farlig for de med normalt imunforsvar. Helseforsikring eller ei, sykhusene behandler alle bra. Selvfølgelig er det en fordel med reiseforsikring, men de lokale blir også tatt godt vare på.

Nå snakker jeg om SA og ikke "Zim" som det kalles. La oss ikke bli redd for å dra til SA.

Dersom dere ikke hører fra meg ette nyttår, har nok sykdommen tatt meg. Host, host...........

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal nedover igjen når temperaturen blir noe lavere - så jeg er ikke skremt :) .

 

Men at "de lokale blir også tatt godt vare på" - er jeg noe mer usikker på :? .

Husk det er mange "lokale" der nede - og det er vel ikke for ingenting at det ikke står helt bra til med en stor del av befolkningen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...