Jump to content

Hjelp med Tikka M65 i 338win.mag


Palinder

Recommended Posts

Hei alle medtrøndere. Jeg skal prøveskyte en børse jeg kanskje skal kjøpe for min bror i 338win.mag. I den forstand lurer jeg på hvem som selger 338win.mag til en overkommelig pris?

 

Børsa det er snakk om er en Tikka m65. Har ennå ikke holdt i den, og jeg vet faktisk ikke hvor bra denne modellen er, så jeg føler jeg i det minste bør prøve å skyte med den før jeg sier go for it. Den skal være lite brukt og har et brukbart kikkertsikte på toppen. Den har rosentre i avslutningen av forskjefte, og sånn hvit plaststripe mellom rekylkappe/kolbe, pistolgrepsavslutning og mellom forskjeftet og rosentretuppen. Akkurat denne detaljen er jeg ikke selv så voldsomt begeistret for. Syns det blir litt glorete åttitallsaktig. :roll: Har ikke prøvd å prute noe på den ennå..

 

Hvor mye vil et pent eksemplar av arten være verdt?

 

Er litt spent på denne skytinga, for jeg har faktisk aldri prøvd å skyte med noe kraftigere enn 30-06. Det sparker fælt av den, gjør det ikke?

 

Så hvis noen av dere vet om rimelige 338win.mag, eller enda bedre; hvis noen av dere lader selv og kunne tenke dere å "bytte" eller "låne" bort noen patroner ville jeg bli svært glad. Send en PM i så fall :!:

 

Bor for øvrig i Trondheim.

Link to comment
Share on other sites

Du bør prøveskyte med Norma Jaktmatch. Ikke veldig mye mer rekyl enn 30-06 med jaktladninger. Med fulle ladninger og tunge kuler sparker 338W ganske hardt.

 

M65 er fra åttitallet og det er vel en Lux du har der.

Jeg regner M65 som noe av det beste du får tak i. Alt under 5000 for våpenet er billig. Jeg har betalt fra 4500 til 7500 for mine 3. Spesielt avtrekket er glimrende, samt spor for kikkertmontasje frest i kassa.

 

OBS: 338 er egentlig litt mer enn Tikkastokken tåler ettersom den ikke er beddet fra fabrikk, samt har litt tynt treverk forbi magasinet der det kan flekse. Anbefaler å få den søylebeddet før stokken sprekker bak låskassa. Trekk til skruene før du testskyter.

Edit: Bakre skrue er skrudd fra toppen, bak bakre låskassebro.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...