Jump to content

Dårlig søk på drever...


RotteFinn

Recommended Posts

Har en hanndrever på vel 18 måneder. Er desverre redd for at jeg har gått for mye med han, slik at søkene er altfor små - noe som resulterer i at jeg støkker dyra før han tar de ut. Ergo, losene drar rett ut, stort sett. Noen som har hatt samme problem? Er det for seint å rette på det? I tillegg er han fortsatt veldig "seint ute," den første losen satt langt inne, og han har fortsatt noen ordentlige valpetakter... Så fram mot jul nå skal jeg hvertfall bare sitte å la han slå ut... Som sagt, noen som har vært borti dette?

Link to comment
Share on other sites

Å lære opp hunden med å jage støkkdyr er i allefall et veldig, veldig dårlig utgangspunkt. Stort sett vil (og kanskje bør?) en rådyrhund legge av når dyra blir støkt. Ingen forklaring på hvorfor, men det virker som om de skjønner at det bærer i feil retning og tar konsekvensen av det.

 

Tror du gjør rett i å bruke tid og tålmodighet på å la hunden jobbe selvstendig fram mot (og kanskje etter?) jul. Å fortsette i samme tralten gjør neppe saken bedre, om det er for seint vil du vel få svar på.

 

At hunden er litt "sein" trenger ikke å være negativt. Som flere har sagt før meg er problemet med dreverne gjerne å temme jaktlysten heller enn å stimulere den...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...