Jump to content

Luftgevær med jaktstokk


Greppe

Recommended Posts

Har ei luftbørse, en FWB 300, som er veldig annerledes å skyte med i forhold til jaktrifla. Jeg fant en rimelig trestokk til en Rem 700 SA på Finn. Stokken var nesten ferdig men ikke spesielt forseggjort, dermed ikke noe å tape om jeg skulle drite meg ut. 

Har ikke noe snekkerverksted, så med spisebordet som arbeidsbenk gikk jeg løs på oppgaven. Det måtte fjernes en del treverk får å få plass sakene. Brukte et 29mm hullbor av passe som fres for grovjobben. 

Litt flaks, bakre skruehull for låskassa kunne brukes og lengen på skruen passet. Måtte finne en litt kortere skrue fremme (bilde #5). Her er treverket så tynt at jeg ikke vil forsenke. 

Lagde en enkel avtrekkerbøyle i kydex som jeg støpte inn i karbonduk, (ikke noe glansbilde, men den virker). Da det er veldig lite gods/tre der under magasinbrønnen valgte jeg å legge forre del av bøyla inni stokken (Bilde #4). Jada stygge blanke skruer...

 

På det siste bildet blir det tydelig at stokken og resten ikke er skapt for hverandre, men det merkes ikke når jeg skyter. 

 

Foreløpig konklusjon: 

Den er litt framtung, men god og skyte med og  mye nærmere sokken på Hansenbørsa.

 

 

 

 

IMG-0642.jpg

IMG-0643.jpg

IMG-0644.jpg

IMG-0647.jpg

IMG-0648.jpg

IMG-0646.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...