Jump to content

Remington 700 VTR


Ringo

Recommended Posts

Hei.

Jeg har lenge kunne tenkt meg en småviltrifle til for eksempel toppjakt og revejakt.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en litt rimeligere rifle en de 4 andre jeg har nå, og kikkerten er klarog av kvalitet: Zeiss Victory Diavari 1,5-6x42 :D

Her for noen dager siden fikk jeg øye på en dritkul (synes jeg) børse. Kanskje ikke helt normal, med triangulært løp og grønn gummi som stokk :lol: men jeg syns den ser skikkelig tøff ut!

Den er beskrevet sånn i den eneste testen jeg har klart å finne på nett: For jakt - og målskyting med stor presisjon på lange hold, som passer utmerket med bruksområde.

Det jeg da vil spørre om etter dette lange foredraget er om det er noen som har noen erfaring med dette våpenet eller kanskje til å med noen som har ei av dissa? Klarer som sagt ikke finne mer en en test på nett så tar gjerne imot gode eventuelle erfaringer med våpenet! :D

På forhånd takk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Remington lager nye modeller hvert år og i jakten på nyskapninger har de altså laget en rifle med trekant pipe, som skal gi bedre avkjøling og en stivere pipe. Noe som "vapentidningen inte kunnat utreda". I virkeligheten har nok en tøff formgivning spilt en avgjørende rolle skriver vapentidningen. Noe som jeg mener i beste fall kan oversettes med et aldri så lite salgstriks fra Remington. Testvåpnet var i kaliber 308W og presisjonen var bra. Riflen er ganske tung 3.3kg og rekylen var mild. Men de hadde forventet seg en mildere rekyl på grunn av munningsbremsen. På grunn av munningsbremsen smalt rifla høgt. Noe som gjorde at de ville anbefale å kutte bort munningsbremsen. Ellers var de ikke fornøyd med at sluttstykket ikke kunne låses i sikret stilling. Men som de skriver det er en smaksak eller en vane. Kolben syns de var unødvendig hard og grepsplatene var plassert for langt bak på skjeftet, som ikke ga et naturlig grep for en stående skytter. Rifla har to rembøylefester noe som gjør at den bakerste bøylen kommer i veien når man skal skyte stående. De skriver at avtrekket var ganske hardt uten noen urenheter. Sluttstykkegangen var solid og bra. Her mente de at Remington har hevet kvaliteten. Konklusjonen deres var at Remington 700 VTR kjennes "mycket solid" og at Remington har gjennomført en kvalitetsheving med denne modell.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...