Jump to content

Spørsmål om å kjøpe våpen, delta i klubb, og folkeregistrert adresse


pettz

Recommended Posts

Heisan,

 

Jeg er har veldig lyst til å melde meg inn i en pistolklubb eller lignende, og senere gå til anskaffelse av et håndvåpen.

I denne forbindelse har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

 

Jeg har registrert adresse hos min foreldre på mitt hjemsted, men Studerer i Oslo der jeg leier en leilighet.

Jeg bor ikke langt fra hjemstedet, og er hjemme ca annenhver helg.

 

Når jeg på et tidspunkt oppfyller kravene for å kunne søke om tillatelse til å kjøpe et håndvåpen, må jeg da lagre våpenet hos mine foreldre der jeg er registrert i folkeregisteret?

Dersom jeg deltar i en skyteklubb i Oslo, kan jeg fra tid til annen frakte våpenet med meg til Oslo, ha det der i min leilighet i noen dager og bruke det hos skyteklubben, for så frakte det tilbake til mine foreldre igjen?

Må jeg delta i en skyteklubb i samme distrikt som jeg har registrert adresse?

Dersom jeg studerer i utlandet i et eller flere år, kan jeg ha våpenet lagret hjemme hos mine foreldre?

 

Ingen av mine foreldre har så vidt jeg vet våpenlisens.

 

Jeg er inneforstått med at jeg må ha et godkjent skap.

 

Takker :) 

 

Pettz

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, pettz skrev:

Jeg er har veldig lyst til å melde meg inn i en pistolklubb eller lignende, og senere gå til anskaffelse av et håndvåpen.

I denne forbindelse har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Ta kontakt med en pistolklubb, og snakk med dem der. De kan svare de på alt du spør om. Møt opp på treninger, meld deg inn og ta sikkerhetskurs. Da finner du ut om dette er noe du vil holde på med. Så tar du de andre spørsmåla etter hvert. 6 måneder må du være aktiv medlem før du kan søke om eget våpen. Om det blir aktuelt.  Om du (som jeg tror) skulle synes dette er skøy, så møt opp også etter du evt har kjøpt våpen. Mange "forsvinner" etter å ha kjøpt våpen, og det er litt kjipt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...