Jump to content

Lyddemper kaliber 458/460


Skjøttarstuggun

Recommended Posts

Har en Hausken på min 458wm. Den er av noe eldre årgang, og skulle ifølge produsenten selv tåle "alt" pga tykkelse i ytterrør.

Må sies at jeg kun har 45cm pipe, men det skulle heller ikke være et problem når jeg snakket med Hausken før montering.

 

Etter 2 skudd måtte jeg ringe en noe overrasket produsent å fortelle at jeg hadde fått bul på ytterrøret!

MEN, den samme produsent sendte da VEDERLAGSFRITT et nytt ytterrør i titan, og pakket samtidig med ekstra forsterkede o-ringer.

Har holdt etter det, men tror jeg ville gått for noe i stål til en 460 dersom jeg skulle valg idag.

Har en 338wm med 50cm løp og BR-reflex T8 magnum, veier litt, men har aldri vært noe tull med den løsningen.

 

Vil derimot anbefale på det sterkeste å ringe Hausken selv for en konsultasjon, har skjedd mye på demper fronten siden min demper ble produsert.

Og sånn bortsett fra at han har veldig god kompetanse er han godt over gjennomsnittet service innstilt!!!

 

Kan tilføye at både rekyl- og lyddemping føles dårligere på 458wm enn f.eks 338wm, virker som om effekten avtar når kulediameter øker, noe som vel også er naturlig?

Edited by Slitern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...