Jump to content

Diamond Combo X , black friday...


Korthår

Recommended Posts

Ser at Jaktdepotet har tilbud på Diamond combo X. Finner ikke ut så mye om den utenom at det (vell) er Bettinsoli. Kaliber er 20 og 6,5, og er vell da passe lett og kurant slik sett. Er tilbud nå, og er vell håpløst i dag å ringe for info...

Noen som kjenner til den? Er det for eksempel løpsvelger som på enkelte av deres hagler: skyve sikring sidelengs for å velge? (- Syns det er en dårlig løsning, da jeg har erfart at den kan havne midt i mellom, og dermed ikke få skutt) Ellers erfaringer med denne ift kavlitet, skuddbilde etc?

 

Og kikkert ned til 1, er det like kjapt omtrent som aimpoint, eller det aimponit som gjelder for kjappe skudd og det som måtte flyve av gårde...? Erfaringer noen?

 

Har i dag en BRNO i 5,6, men trenger noe som også er lovlig på større enn rådyr... 

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde for lenge siden en Diamond kombi. Det var det geværet jeg kvittet meg med raskest av alt jeg har hatt. Om den har samme løpsvelger og enkeltavrekker som den jeg hadde, er den helt ubrukelig. Om man hadde dyr på post og tatt av sikringen, måtte sikringen tilbake for å flyttes over i til andre siden, for så å skyve opp igjen. Håpløst tregt, og lite "feedback" om hva geværet var stilt på. Det er alltid en risiko for å fyre av feil løp med en kombi, men denne løsningen er værst. Så styr unna.

 

Kjøp kombi med to avtrekkere, og velg det tradisjonelle med rifleavtrekkeren fremst. Kombi er topp våpen til rådyrjakt, men skal man bruke det til støkkjakt/toppjakt på skogsfugl, kjøp en drilling.

 

Den viktigste grunnen for å velge rifle på fremste avtrekker, er at før eller siden kommer man over en brukt eldre tysk eller østerisk kombi som veier godt under 3kg, og alle disse har rifleavtrekkeren foran. Har man først hatt en slik i hendene, går man ikke tilbake til en masseprodusert italiener.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...