Jump to content

ScoutGuard - Fungerer, men hvorfor tok det ikke bilde?


knutivars

Recommended Posts

For å utdype tittelen; 

SCOUTGUARD MMS 880MK 14mHD

Kameraet har sendt meg et bilde og to over de siste par ukene, men gikk ut forran kameraet i går for å sjekke noe, og så at det har vært mer aktivitet enn hva det skulle tilsi mtp antall bilder jeg har mottatt. I tillegg, sendte den ikke noe bilde når jeg gikk forbi rett foran.

 

Sendte en #t#e etterpå for å se om det fungerte, og da fikk jeg en epost med bilde. ... så hvorfor er det så sløvt?

 

Settings:

Camera Mode:Photo,Photo Size:5M,Video Size:1280x720,Photo Burst:3photos,Video Length:10Sec,Time Lapse:Off,Pir Trigger:Normal,Pir Interval:2Min,Work Hour:On0:0-23:58,Send To:Email GPRS,Send Mode:Instant30,SMS Control:On,Position ID:A,2018/10/17 10:39.

 

Jeg mistenker "Pir Interval", og har nå justert den ned til 30 sek..,. men trodde det var en setting for at den skal ta en pause ETTER den har blitt trigget  - ikke "sjekk hvert 2 min"...? Noen som vet eller har opplevd lignende?

 

Link to comment
Share on other sites

Med 30s på pir, vil det mest sannsynlig ikke sende bilde i det hele tatt. Kameraet vil neppe få sendt ut bildet før det tar ett nytt, og prøver å sende det nye også... Ville ha skrudd ned Photo Burst til 1, og satt Pir intervall på 5 minutter. Da har kameraet ett bilde å forholde seg til for sending, og det får tid til å sende det ut før det eventuelt tar ett nytt.

 

Pir er at det venter mellom bildene, som du trodde.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hm... sjekka kortet i går, og det hadde tatt bilde, men ikke sendt av en merkelig grunn. .., da er ihvertfall triggingen ok, så får jeg heller titte innom kortet i ny og ne og sjekke. Tiltet kameraet litt for å se om det hjelper på å trigge ved aktivitet.

 

Tror det er noe følsomhet på pir-triggeren man kan justere også... får se om jeg finner sms kommandoen til det.

Link to comment
Share on other sites

Du har normal pirtrigger , ville ikke ha forandret på det. Forandre du på bildeserie og intervall? Enkelte kameraer kan være litt tregere enn andre å få sendt ut, om å gjøre å gjøre det enkelt for disse. Siden har fått bilde, så regner jeg med at dekning og penger på kortet er i orden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fikk flere bilder i løpet av helga, så fungerer nå. Prøvd både 2 min pir interval og 5 min.., begge ser ut til å fungere godt. Mulig det var noe trøbbel med dekningen akkurat den dagen jeg gikk forbi (what are the odds?) - har gått forbi siden også med hell (altså; tilsendt bilde). :-) Takk for hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...