Jump to content

Ryggsekk for barn


Podle

Recommended Posts

Har vært litt rundt og kikket etter ryggsekk til guttungen på 8 år, men synes det er lite å finne. Det jeg er på utkikk etter er en sekk på ca 40l, med rygglengde som er tilpasset barn, og et godt hoftebelte. Skal brukes til speiderturer, fisketur med far og diverse :D

Dette skal være en julegave fra mine foreldre, og de få sekkene jeg har funnet er litt vel dyre for en julegave... er det noen her inne som har noen gode tips, evt vet om butikker som har en brukendes sekk til en ok pris??

Setter stor pris på alle tips! :)

Link to comment
Share on other sites

40-liters sekk til en åtteåring? :shock:

 

Mulig jeg er overforsiktig, men jeg ville ikke kjøpt så stor sekk til en såpass liten kar. Barn skal som kjent ikke bære for tungt pga. fare for belastningsskader på et skjelett som er i vekst. Jeg har nøyd meg med 20-25l sekker til mine når de har vært i den alderen. Det de ikke har fått oppi en sånn, har noen andre vært nødt til å bære.

 

Bortsett fra dette har jeg dessverre ikke noe fornuftig å komme med.

Link to comment
Share on other sites

40-liters sekk til en åtteåring? :shock:

 

Mulig jeg er overforsiktig, men jeg ville ikke kjøpt så stor sekk til en såpass liten kar. Barn skal som kjent ikke bære for tungt pga. fare for belastningsskader på et skjelett som er i vekst. Jeg har nøyd meg med 20-25l sekker til mine når de har vært i den alderen. Det de ikke har fått oppi en sånn, har noen andre vært nødt til å bære.

 

Bortsett fra dette har jeg dessverre ikke noe fornuftig å komme med.

 

Nja... du har har nok et poeng der, men det er jo sjelden de går særlig langt.

De bærer jo ikke så mye tungt heller, men når de skal ha med sovepose, litt ekstra tøy osv så minsker det fort på plassen, uten at vekta blir så ille.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Da har eldstegutten vokst ut av 18 liters sekken sin med god margin og mellomgutten har vokst ut av 12 literen sin og dermed inn i 18 literen. Aller minstemann har må vel helst lære seg å gå før han kan arve 12 literen, men den er nå der og venter på at han skal være med han og.

Men da må man jo ha ny sekk til eldstemann.

 

Ser for meg at den Knuten sekken må være grei selv om den ikke finnes i grønn :cry: . Da kan jo guttungen bære soveposen og liggeunderlaget sitt selv og allikevel ha plass til både tykk genser, undertøy, sokkeskift og hodelykten sin. Kanskje tilogmed få stappet nesten alt inni sekken så han slipper å henge seg fast i alle busker og kratt.

Noen som har prøvd den på sine poder??

 

Sitter sekken greit på kiddsa innen 130 - 150cm som den oppgis å være laget til??

 

Noen som har andre bedre alternativer kanskje??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...