Jump to content

Upresis som en haglsverm


Thomug

Recommended Posts

Hei
Har hatt et pcp gevær nå i ca en mnd. Det var rimelig nøyaktig i starten. Testet med chronograph på forskjellige kuler, var veldig nøyaktig på 20m og var grei på 50m, hadde vel samling av 10 skudd innenfor 5cm ca. På lengre hold kjente jeg godt at det var noe dårlig maskinering av avtrekker ( er en bullpup design, så avtrekker mekanismen/ kassen er et stykke bak, rettere sagt i kolben) så jeg tok av stokken, løsnet på de to armene som utgjør overføringen fra avtrekker til avtrekkerkasse?, uansett, polerte bort ujevnhetene og fikk den feelingen jeg var ute etter på avtrekker, justerte også motstand og gangen i avtrekker. Skyter fremdeles fint, men så, en uke etter dette, så skyter jeg 10 skudd på 50m, hvor to kuler treffer selve blinken, 3 stk treffer selve platen som blinken er festet på, og den er 80 x 60cm, resten går i fjellveggen bak! For et par dager siden hadde jeg vel ca 120 skudd hvor jeg også testet ut forskjellig som jeg ble anbefalt å teste og sjekke, det ser rett å slett ut som jeg har skutt me hagle. En 10 serie gikk plutselig sånn halveis greit og traff alle innenfor blinken. Serien etter vart litt mere spredning på og den siste kunne jeg ikke se hvor noen av kulene traff, men 8 av dem traff fjellveggen som jeg kunne høre.

Det jeg har gjort for å sjekke geværet er å ta av det ytterløpet som er på qe geværene fra hatsan for å sjekke krona, den kunne jeg ikke se noen skader på, laddepinnen, den som skyver kulen inn i løpet, kunne jeg bevege maks 1mm, men da denne går gjennom magasinet så har den vel styring når den presser inn kula i løpet. Bruker piledriver som er 4.46, baracuda magnum som er 4.5 og JSB beast som er 4.52, alle disse gikk fint i geværet. Har plukket ut muffler? som er inne i ytterste del av demper og skutt uten disse. 

Jeg har vel ikke så veldig mye peiling å har fått hjelp fra folk som har noe peiling på dette men ikke med erfaring fra pcp gevær.

Er det noen her som har peiling på hva jeg kan sjekke / teste? Enda bedre, vet hva som har skjedd / er feil :)
 

IMG_20180904_131151.jpg

IMG_20180904_131204.jpg

IMG_20180905_180831.jpg

IMG_20180905_194211.jpg

Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, bardp skrev:

Hadde em lignende opplevelse med min Walter PCP i 22. Da var det noe som hadde løsnet inni lyddemperen. Prøv å skyt uten den og se hva som skjer.

Har plukket ut alt som var inni der, men det var ikke noe forskjell,bortsett fra at det merkes at det ikke var noe demper på :)

tredje bilde fra topp

Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, bardp skrev:

Hadde em lignende opplevelse med min Walter PCP i 22. Da var det noe som hadde løsnet inni lyddemperen. Prøv å skyt uten den og se hva som skjer.

Kan det ha noe å si om dette "ytterløpet" er borti selve geværløpet? Har ikke prøvd å skyte uten den på, den dekker jo hele løpet

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...