Jump to content

N540 og 139grn Scenar (6,5x55)


Kodiak338

Recommended Posts

Tenkte prøve dette kruttet bak nevnte kule i min "langholdsrifle) sako75 varmint. 

Ser i tabellen at det ikke blir allverden med fart med dette kruttet, sammenlignet med F.eks N165 som jeg har brukt en periode med godt resultat mtp presisjon. 

Noen som har brukt denne kombinasjonen, som har noen meninger om hvorvidt dem passer sammen? 

Kula er udiskutabel da den går meget bra i mi rifle. Alltid brukt N19 før, men ville prøve noe nytt, og ser at jeg får veldig bra samlinger med N165, men  kanskje bedre med N540? Noen? 

Link to comment
Share on other sites

Hei, uten å ha prøvd nevnte kombinasjon kan jeg si med sikkerrhet at vihtavuori N540 og så tung kule som 139gr ikke er en otimal kobinasjon. Ihvertfall når du sier langholdsrifle der man ofte ønsker fart, og der finnes andre bedre alternativer.

Jeg har vært innom de fleste kruttsorter fra N550 og tregere med den kulen du nevner, og for best preisisjon i orginale Tikkaløp og LW løp har N560 & N550 alltid fungert best mtp presisjon. Vil du ha fart på en ukomplisert måte er N560 best, og bruker du kruttmål er nok N550 best da N560 er litt for grovt til kruttmål.

 

du kjenner sikkert til dette, men vihtavuori har 2 "utgaver" av ladedataer på nett.  Denne for gamle våpen  https://www.vihtavuori.com/reloading-data/rifle-reloading/?cartridge=71   og denne for sauer STR og lignenede nyere våpen.

https://www.vihtavuori.com/reloading-data/rifle-reloading/?cartridge=70

 

Edited by pererik
skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...