Jump to content

Tur til UK, rifle med demper?


Toby

Recommended Posts

Hei Kammerfolk,

Skal ta med rifle på tur til UK for første gang i høst. Skal lande på Gatwick. Lurer på om andre har erfaring med å ta med seg våpen med lyddemper gjennom overnevnt flyplass. Holder det at det står våpentype/nr/kaliber OG demper kal xx på visitors firearms permit som min host fyller ut og sender til meg? Er ikke mulig å få våpenkort for demper eller få den innført i Europeisk våpenpasset dessverre. Har skjønt at customs er litt mer laid back med dette i Skottland men er særlig ute etter tips om Gatwick eller andre erfaringer fra UK flyplasser.

Andre tips mht første gangs reise med våpen er også velkomment.

takk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På Sunday, August 19, 2018 den 20.01, dime skrev:

det går helt finy? så lenge verten har fylt ut for demper i søknadden.

beregn god tid på gatwick på returen. da vi var der sist krevde de egen låsbar "koffert" til ammunisjon.

hvor i england går turen?:)

Sussex. Dåhjort og muntjac .

Låsbart pelicase to ammo har jeg. Takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser ut til at reise med demperen kanskje går i dass. Politiet som behandler "temporary visitors firearms permit" har allerede etterspurt hvorfor demper kal 6,5 ikke er oppført i Europeisk Våpenpasset.

Har sendt svar tilbake at det ikke kreves noe særskilt tillatelse for erverv i norge, derav ingen dokumentasjon i EVP eller våpenkort.

Vi får se.......

Edited by Toby
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...