Jump to content

Forskjefte/bedding blaser r93


Hurralue

Recommended Posts

Har en Blaser r93 med treskjefte jeg er kjempefornøyd med mtp presisjon, vekt, funksjon og alt annet- men reagerer på at de blir bevegelse i forskjeftet og kontakt mellom det og løpet hvis jeg holder med tommelgrep over løpet- slik man gjerne gjør i hurtigskuddssituasjoner. Har aldri hatt problemer med dette på jakt eller opplever ingen presisjonsproblemer, men er litt bekymret over om det er noe i veien med stillingenpå løpet- rifla har gått i bakken med løpet først pga defekt/dårlig riflereim. Burde jeg få den sjekket hos børsemaker selv om den funker helt ok? Andre på skytebanen tror også alltid at jeg skyter med større kaliber enn det egentlig er pga høy smell, lurer på om dette dette har sammenheng med støt- men har hørt at Blaserrifler og lette rifler generelt ofte smeller mer enn andre?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke klarer å fremprovosere en åpenbar treffpunktforandring så ser jeg ingen vits i å legge mer energi i det.

 

Høy smell skyldes nok at det er Blaser. Har du vurdert å bytte til Sauer? 😂

 

Spøk til side, gitt samme kaliber, ladning og pipelengde så vil en oppfattelse av høyere smell i Blaser kontra børser med vanlig låskasse muligens skyldes at pipemunning kommer noe nærmere skytterens øre.

Annen plausibel forklaring har jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært skrevet ganske mange sider om sikkerheten rundt R93, men slik du beskriver det så klarer jeg ikke å se at den skal være påvirket ytterligere.

Hvis den veksler skudd som normalt, smeller på hvert skudd og at treffpunktet er likt hele tiden så kan jeg ikke tenke meg at den har tatt skade av å deise i bakken.
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...