turbo Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Skrev om dachsen min i sommer at den ble godkjent ettetsøkshund da den var 10.mnd gammel. Var på jaktprøve med den den 5.nov ved Skarnes vi hadde vanskelig med å finne dyr men tilslutt lykkes det men vi hadde liten tid igjen av prøvetiden. Den fikk tak i dyr og losen gikk fint til det var 10 min av prøvetiden og den jaget ut av høerhold.Jeg tok den inn på peileren og å det viste seg at den loset men vi kunne ikke høre den så det ble 2 poeng ifra 1.premie altså 2.premie fordi prøvetiden var ute vi kom innpå den senere og hørte den loset og fikk plystret den av.Dommeren skrøt veldig av den men kunne ikke gi den første premie fordi prøvetiden var ute veldig synn. Synes det er bra alikevel til en 15 mnd gammel hun å være. Har foresten skutt en hjort og 2stk rådyr for den i høst. : Hilsen Turbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Kjempebra. Jeg har ikke særlig greie på prøvereglene, men det høres jo ut til at hunden din ble straffet fordi det var lite vilt i prøveområdet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo Posted November 23, 2008 Author Share Posted November 23, 2008 Kjempebra.Jeg har ikke særlig greie på prøvereglene, men det høres jo ut til at hunden din ble straffet fordi det var lite vilt i prøveområdet. En kan nok si det men det kommer flere muligheter. turbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts