Jump to content

hjelp! Behandling av skabb.


CatLikeFox

Recommended Posts

ring til dyrlegen imorgen etter jakt,å si at du skal

ha shampoo mot skabb,for hunden har vært i kontakt med skabbrev...

funker som bare det;)

og om den ikke er i kontakt med reven imorgen,husk at skabben kan overleve i opptil 4 uker i higangene under optimale forhold.

skitt jakt

Link to comment
Share on other sites

og om den ikke er i kontakt med reven imorgen,husk at skabben kan overleve i opptil 4 uker i higangene under optimale forhold.

20-21 dager har jeg lest fra en forskningsrapport, finner den ikke igjen nå selvsagt.

 

Apropo behandling, så ser jeg at svenskene vasker bikkjene i grønnsåpe og det virker også.

men om du kan få tak i en shampo mot skabb, så må nå det være bedre.

Prøv å få tak i det i dag, ikke alle veterinærer som har åpent på lørdagen :wink:

Link to comment
Share on other sites

A) Har du en "vanlig" dyrlege så ringer du nå. På helg skal de fleste ha ENDA mer betalt.

B) Fikk skabbmiddel til NEG'n min for jeg frykta han hadde fått skabb. Det var dråper til å sette i nakken. Disse ble ikke brukt, for bikkja hadde ikke skabb. Brukt dråper mot nesemidd, og det har vært effektivt.

Fikk middelet av veterinæren uten å måtte ha med bikkja - så bør ikke være noe problem at du ringer veterinæren nå. :-)

 

Å vær snill å pass bikkja for andre hunder hvis ho er bærer. Hatt nesemidd nå, mens hun var i behandling der (ikke smittebærer av midd) var hun i kontakt med en hund som viste seg å ha lus. Keira slapp unna sida hun var i behandling, men en annen hund på sammes stedet fikk drittet. Har inntrykk av at det er mye slik dritt for tida.

Værst av alt: Kjenner folk som tok med hunden sin på Elverumsutstillinga i høst - og visste at hunden hadde nesemidd. litt off topic dette, men det er provoserende. Regner med det er fler enn meg som fikk begynnelsen på jakta ødelagt! :S

Link to comment
Share on other sites

Henter stronghold på apoteket i dag (nakkedråper).

 

Veterinæren jeg snakket med hadde tilfeldigvis forsket på skabb :) Han sa at han hadde dårlig erfaring med shampo. Stronghold funket bedre. Han sa også at skabben overlever helt opp mot et år uten vert.....

 

Da blir det strongholdi kveld og grønnsåpevask etter jakta :)

 

Er nemlig en skabbrev som holder til i en redskapsbu på en gård som vi skal prøve å ta knekken på. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...