Jump to content

Franchi Falconet S Std 12-76


sirhitalot

Recommended Posts

Franchi_Falconet_S1.jpg

 

Franchi Falconet S...

Skal du ha ei velbalansert o/u lettvekterhagle av god kvalitet til under 10.000 er denne midt i blinken.

 

Franchi Falconet S leveres med 12-76 kammer, en avtrekker, løpsvelger, automatsikring og utskiftbare choker. Våpenet har ejektorer reimfestet av beste sort som er loddet fast til pipesettet. Låskassen er nikkelbelagt, noe som gjør den meget korrosjonsbestandig.

 

Våpenet har skjefte av oljebehandlet valnøtt og løpslengde på 66 cm.

 

Vekten er ca 2,7 kg

 

Våpenet leveres med reimbøyler, 5 choker og Franchi-kuffert.

 

3 års garanti.

 

Franchi – kvalitet, tradisjon og design.

 

Franchi ble grunnlagt i 1868 og er i dag eiet 100% av Beretta gruppen.

 

Siden starten har Franchi alltid stått for nye og innovative løsninger.

 

 

 

Etter at Beretta overtok Franchi fabrikken i 1995 har Franchi igjen fått

 

tilgang på midler og ekspertise til å utvikle og designe nye modeller.

 

 

 

Derfor har Franchi i 2005 gleden av å tilby en helt ny garderobe med Franchi modeller.

 

Den største nyheten er uten tvil automathaglene kalt INERTIA LINE som betyr våpen drevet med kinetisk energi.

 

 

 

De har lykkes med design og kvalitet og gir derfor en av de beste garantier i verden, nemlig 15 års garanti på ståldeler.

 

Nyvinningene i design kan du selv beskue i katalogen eller

 

hos en anerkjent våpenforhandler, mens det tekniske må oppleves.

 

Vi nevner kort: På modell Raptor og Privilege er låskassen belagt med Titan mens alle modeller har den nye rekylkappen med gummi og gel for maks komfort.

 

 

 

Alle Franchi over og under modeller har også gjennomgått en total fornyelse.

 

Franchi Falconet S er nyutviklet og modell Titan og modell SL står frem med nytt design og nye og forbedrete tekniske løsninger.

 

Løpene har gjennomgått såkalt CRYO POWER behandling.

 

Denne prosessen hvor løpene fryser ned til strukturen forandres i stålet (÷300 F) gir løp uten spenninger og skuddbilder som er jevne og fine.

 

Franchi er den første fabrikk i verden som tar i bruk denne teknologien på en over og under hagle.

 

At de igjen har klart å få frem en sideligger kalt Highlander, til overkommelig pris, vil nok også glede mange klassiske haglebrukere.

 

 

 

 

hva tror dere

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke noe jeg vet! 8)

 

 

 

Har akkurat den hagla, veit ikke om jeg kan si at jeg er helt fornøyd med den. Kjøpte mi i sommer og har skutt jevnt og trudd med den. Men har hatt litt lade problemer med den, dvs. den klarte ikke å skyte andre skudde automatisk etter jeg hadde av fyrt det første. kan være noe feil med meg veit ikke heilt men var i alle fall jævlig irriterende skjedde både på sjøfugel jakt og kråke jakt. Nå i det siste så har jeg funnet noe nytt som jeg ikke er helt fornøyd med og det er at det så kalte nikel belleget har begynt å smuldre av inni låsekassa, akkurat bakom patronene. Skal ikke være slik så vidt jeg vet, får se om jeg tar meg en tur innom å klager(vis det er noe å klage over?).

 

 

Men ellers så er det jo et helt nydelig våpen, veldig lett og fint, vis du skal mye på rype jakt så tror jeg det er et bra våpen. Men vis du skal utpå sjøjakt så annbefaler jeg deg å kjøpe deg et annet våpen, har bruk mi mye på sjøjakt ikke så bra for børsa det vanskelig å pusse alt blir alltid litt rust her og der.

 

Når jeg nå er i gang så kan jeg jo si en ting til som du kansje kommer til å mislike, veldig opp til hver enkelt men den hagla har løpskifting på avtrekkerbøylen, veldig smak og behag.

 

 

 

- Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Har titanium-versjonen selv og har ikke mye å si på hagla, men det er noen småting. Forskjeftet har en svakthet. Akkurat på toppen bakerst på forskjeftet følger ikke stålet treet langt nok opp, altså hjørnet blir utsatt. Hjørnet mitt har brukket.

 

Når du brekker hagla ladd så dytter den ikke patronene langt nok ut, så blir litt krøll med f. eks votter. Dette er ikke noe problem for meg, men kan kanskje være litt kjett for andre.

 

Kornet er hvitt, noe som funker særs dårlig på vinterjakt, derimot veldig god når snøen ikke har kommet. Dette er jo riktignok greit å ordne på da.

 

Også er kolbekappa/rekyldemperen litt seig, demper rekylen godt, men kan henge fast i jakka.

 

Dette er småting som ikke har så farlig for meg, har kjøpt meg et bruksobjekt som skal funke, og det gjør den. God å skyte med, behagelig rekyl, lett og fin, tåler alt av skudd. Løpsvelger på avtrekkeren, for de som klarer å tenke på å bruke den. Skal sies at jeg bare har brukt den en halv høst...

Link to comment
Share on other sites

takk, slike svar jeg er intressert i... (ang. tråden, så er jeg ikke ansatt, bare copy paste 8) , og når vi snakker om copy paste: )

hva med denne:

 

 

Lincoln Mod.Premier Luxus

tm_2000_cel3.jpg

Premier Luxus er en påkostet og oppgradert modell på de fleste områder.

 

Elegant gravering og enda høyere kvalitet i stokken. Dessuten; det beste av alt – høydejustering av kolbekam vil gjør denne modellen fleksibel til både baneskyting og jakt. Verdt å se nøye på!

 

 

 

Premier Luxus har høydejusterbar kolbekam i høyde og side, ny gravyre, ekstraktor, en avtrekker, 3 choker noe som gjør modellen svært fleksibel til både baneskyting og jakt.

 

 

 

 

 

Litt om Lincoln:

 

Premier modellene har fått gullfarget avtrekker, gravert topplever og avtrekkerbøyle, rødt fiberoptisk sikte og som før oljet skjefte.

 

 

Spesielt interessant for året er modell Premier Luxus som leveres standard med justèrbar kolbe både i side og høyde.

 

Dette gjør våpenet svært fleksibelt slik at det vil passe de aller fleste av norske jegere og skyttere.

 

Lincoln hagler er produsert med tanke på fremtidens krav – problemfri bruk av stålhagl – trykktestet til 1370 BAR.NB! Vi har som en av få leverandører en internasjonal stålhagltest som godkjenner Lincoln til bruk av stålhaglpatroner.

 

På løpene er det slått inn den Franske Lilje som er godkjenningsmerke for den høyeste graden av stålhaglgodkjenning.

 

 

 

noen erfaringer med Lincoln??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den Lincoln-modellen uten justerbar kolbekam, og er storfornøyd. Rett og slett en herlig hagle å skyte med. Gikk fra Franchi halvauto til denne, og angrer ikke ett sekund! Velbalansert, ikke no krimskramserier og stilren som få! Anbefales på det sterkeste. Så fremt den passer deg selvfølgelig. Uansett er det en smal sak for en kyndig våpensmed å høvle til så stokken passer hvemsomhelst.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat den hagla, veit ikke om jeg kan si at jeg er helt fornøyd med den. Kjøpte mi i sommer og har skutt jevnt og trudd med den. Men har hatt litt lade problemer med den, dvs. den klarte ikke å skyte andre skudde automatisk etter jeg hadde av fyrt det første.

 

Har skutt mye med Franchi men i 12/70. Den hadde det samme problemet. Veksleren er rekyldrevet og den gammle gode våpensmeden våres fikset dette med litt polering og smøring. Ingen problemer etter dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...