Sørlandsjeger Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Hei! Jeg skal registrere mi Star Baikal, som er totalt uregistrert. Har da noen spørsmål: - Hva trenger jeg ikke å fylle ut, i og med at det ikke er kjøp eller tillatelse, men registrering? Har fått vanlig skjema. - Hvor mye vil det koste? Og utenom dette topic: - Hva koster det å få tillatelse og registrere ei salongrifle? På forhånd takk!
kermitt Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 om hagla er kjøpt før 1990 så har jeg egentlig ikke ville registrert den om jeg var deg. om du ikke skal overta den fra ett familie medlem eller overta fra noen andre da. ang salong rifle så er det helt ordinær søknad koster 430kr om du har søkt om våpen fra før. det koster det samme uansett hvor mange søknader du legger inn.
Sørlandsjeger Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Skal overta fra familiemedlem ja 860 for begge altså?
Padden Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Hvis det er arv i rett opp/nedadstigende linje er det gratis å søke, men har erfart at de som sitter i skranken på politihuset prøver seg likevel......
Tordenstav Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 trenger ikke si onkel, far eller mor funker fint dersom den aldri har vært registrert tidligere. Ingen som kan finne ut det. Ellers koster første søknad 860kr, og etter det koster det 430 kr pr søknad. Ingen prob. å ha to våpen på en søknad
Finnlight 338WM Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 om hagla er kjøpt før 1990 så har jeg egentlig ikke ville registrert den om jeg var deg. om du ikke skal overta den fra ett familie medlem eller overta fra noen andre da. ang salong rifle så er det helt ordinær søknad koster 430kr om du har søkt om våpen fra før. det koster det samme uansett hvor mange søknader du legger inn. Men var du da ikke gammel nok til å eie våpenet i 1990, så er det registreringsplikt på den. Uansett om den er solgt ny før 1990, så er det reg. plikt ved eierskifte.
Recommended Posts