Jump to content

Sende løpsbunt til svensk børsemaker


texans

Recommended Posts

Hei. 

Jeg ønsker å bruke en svensk børsemaker til en jobb på løpsbunten på min drilling, hvordan gjør jeg dette i praksis med papirer toll osv. Jeg bor nærme grensa så kan frakte den med bil for å sende fra Sverige for å unngå knot med posten i Norge. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært borte i samme problematikk for en tid siden, og husker at det var et " J " styr.  Om jeg ikke husker feil kan du ikke sende den pr. post over grensen. Du kan heller ikke tolle den inn ved en ordinær tollpassering, dette på tross av at du har lisens på delen. Svenske politiet må involveres, ring norsk og svensk tollvesen og hør hvordan du går frem.

 

Er det absolutt nødvendig å bruke børsemaker i Sverige, hva er det de kan som ikke en våre norske kan. Jeg bare spør, da jeg ikke vet. Skal du ha loddet løpene igjen, dra opp rifleløpet til en annen kaliber, men det er ikke noe jeg bør vite. Bare spør deg selv, det er i hvertfall nok av papirjobb for å få gjort dette i Sverige.

 

Selv var jeg på tur ned til en svensk jaktforretning en gang i 2017 med et drillingløp, trodde jeg hadde alt av papirer i orden, og måtte bare reise i retur når jeg var kommet til svenske tollen, mener at det var politiets tillatelse jeg manglet da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...