Jump to content

Star baikal rifle


andreas

Recommended Posts

Star baikal rifle

 

Er på utkikk etter rifle til fuglejakt, skal være et rimelig tilleggsvåpen som kan pakkes i sekken. Har da sett på star sin knekkrifle ij-18 i 223. Det jeg da lurer på: Hvordan er avtrekk, likt som på ij-18 hagle? og hvordan er presisjon, god nok til prikkskyting av ryper opptil 100-150m?

Link to comment
Share on other sites

Har ei slik rifle som det der, i .223. For å sei det slik, så er avtrekket heilt på trynet. Dette gjer at eg ikkje får særlige samlinger med den. For det er umulig å få slept avgårde et 100% reint skudd. Det er det store ankepunktet med rifla.

Men å skyte ei rype på ca 150 meter, det burde gå, men du skal ikkje gjere storre bommerten på avtrekket, før rypa skratter avgårde.

Men billig og grei rifle til prisen.

 

Skal du kjøpe ny rifle, til ca 2.000.- så vil eg anbefale deg og vente litt, kikke her på kammeret eller på finn.no eller qxl.no for å kikke etter ei Brno Fox i .222 eller om du skal ha .223 ( anbefaler selfølgelig det ) så sjå etter ei Savage, Sako eller Howa brukt. Du får mykje meir for pengene der. Men dette er ikkje knekkrifler, så då spørs det kva du vil gjere igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...