Jump to content

Tips og råd ang. eksport av våpen, please.


Buster

Recommended Posts

Hei.

 

Kan noen gi meg noen råd ang. eksport av ei rifle til Wyoming, USA?

 

Jeg ønsker å finne den billigste måten å sende denne rifla på. Importpapirer til USA, og eksportpapirer herfra er i orden, så det er ikke noe tema.

Hvilke muligheter har jeg, og til hvilken pris?

Kan det være billigere å sende våpen-del (låsekasse m/løp feks. og sende stokk for seg selv)?

 

Noen som sitter med oversikt på dette?

 

(Og loven skal følges selvsagt!) 8)

 

Send gjerne PM hvis det passer best.

Link to comment
Share on other sites

Selge børser :shock: Nåvell, prisen kommer vell ann på hvor mye det haster å få den over. Jeg personlig ville hørt med posten og sendt det som vanlig pakkepost. I to pakker. En med løp og låskasse og en med stokk og sluttstykke i. Da har du selvfølgelig dobbelt så stor sjanse for at ting blir borte da men. Her ligger i alle fall prislisten til postens utenlandspostpakkeavdeling

http://www.pannordic.com/sv/Losningar/D ... h-2008-NO/

eller som pdf http://www.posten.no/binary/8861/file?download=true

Ser de opererer med 480 nok for en pakke inntil 10 kg, men det er i postens embalasje, og jeg ser målene på ei sånn pakke er 50x30x20 cm og du skal jobbe litt for å stappe ei rifle ned i en sånn :D

Pakker du selv så går det på vekt.

Link to comment
Share on other sites

Selge børser :shock: Nåvell, prisen kommer vell ann på hvor mye det haster å få den over. Jeg personlig ville hørt med posten og sendt det som vanlig pakkepost. I to pakker. En med løp og låskasse og en med stokk og sluttstykke i. Da har du selvfølgelig dobbelt så stor sjanse for at ting blir borte da men. Her ligger i alle fall prislisten til postens utenlandspostpakkeavdeling

http://www.pannordic.com/sv/Losningar/D ... h-2008-NO/

eller som pdf http://www.posten.no/binary/8861/file?download=true

Ser de opererer med 480 nok for en pakke inntil 10 kg, men det er i postens embalasje, og jeg ser målene på ei sånn pakke er 50x30x20 cm og du skal jobbe litt for å stappe ei rifle ned i en sånn :D

Pakker du selv så går det på vekt.

 

 

Solgte en pistol til Sverige.

Posten ville ikke ha noe med eksport av våpen å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger vel en eksport tilatelse? fra UD tenker jeg. Fed ex eller tilsvarende kan levere naar papirene er i orden (Og ja, motaker trenger en importtilatelse, og det hele boer gaa igjenom en ffl, og... om du har planer om aa dra til USA noen gang, er raadet mitt: Ikke gjoer det)

Link to comment
Share on other sites

Du trenger vel en eksport tilatelse? fra UD tenker jeg. Fed ex eller tilsvarende kan levere naar papirene er i orden (Og ja, motaker trenger en importtilatelse, og det hele boer gaa igjenom en ffl, og... om du har planer om aa dra til USA noen gang, er raadet mitt: Ikke gjoer det)

 

??

 

Alle papirer er i orden, på begge sider, men problemet er at frakten fort koster over 4000,-. Så derfor vil jeg undersøke om det er noen andre muligheter............

Posten har jeg fått høre at ikke vil ta det.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger vel en eksport tilatelse? fra UD tenker jeg. Fed ex eller tilsvarende kan levere naar papirene er i orden (Og ja, motaker trenger en importtilatelse, og det hele boer gaa igjenom en ffl, og... om du har planer om aa dra til USA noen gang, er raadet mitt: Ikke gjoer det)

 

??

 

Alle papirer er i orden, på begge sider, men problemet er at frakten fort koster over 4000,-. Så derfor vil jeg undersøke om det er noen andre muligheter............

Posten har jeg fått høre at ikke vil ta det.

 

 

Da jeg importerte en rifle fra USA, mener jeg frakta med Lufthansa var på 1000-1200.

Men det var jo andre veien og noen år siden nå. Du kan evt sjekke med dem.

Link to comment
Share on other sites

daske seg selv i panne... Husk å lese HELE innlegget før man svarer... Hele in legget...

Sorry buster. Skjønte ikke at det var transport du spurte etter. foreslår DHL eller Fed-ex. Jeg brukte forsåvidt et firma når jeg (dum som jeg var) sendte mine egen våpen til meg selv mens jeg bodde i Statene, men hva de het husker jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her i vårt "kjære" fedreland så får nesten alle panikk hvis du spør om transport av et våpen, og det hele er latterlig falskt hele greia!!

Jeg har spurt mange, men NEI...........slikt kan de da ikke drive med kan skjønne!!! :roll:

 

MEN,................her er løsningen.

Hvis vedkomne i USA, er kunde av feks FedEx, og bestiller selv en opphenting av en vare her i Norge, DA er det ikke noe problem. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...