Jump to content

Villsvinjakt i Wroslaw, bilder er kommet til.


MacJoJo

Recommended Posts

I morgen drar jeg til Wroclaw på villsvinjakt, dæsken som jeg gleder meg.

 

Skal prøve å ta bilder og filme litt under jakta, så det legger jeg ut her.

 

I fjor ble det 4 gris, så jeg håper det blir fler i år.

 

Jepp, jeg har en smule gris-feber ja, hehe.

 

c",)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er det på tide å legge ut bildene fra årets jakt.

 

Det ble skikkelig suksè for laget som helhet, vi tok 33 gris i løpet av 4 jaktdager. For min del ble det litt dårligere enn i fjor (4 svin i fjor), men artig var det likevel. Å se ett tog med villsvin er ubetalelig.

 

En helt fantastisk gjeng å jakte sammen med..

 

SAS/Widerøe ordnet transporten ned til Wroclaw:

IMG_2807.jpg

 

Undertegnede og jaktkammerater var på shopping for å supplere diverse drikke til før, under og etter jakta:

IMG_2811.jpg

 

Jaktterrenget, ER det ett svin? Nei, det var ikke det, hehe :

IMG_2813.jpg

 

Førstegangsskytter:

IMG_2832.jpg

 

Som fikk bloddåpen på kvelden:

IMG_2840.jpg

 

Ett lass med villsvin:

IMG_2849.jpg

 

Ivrige Villsvinjegere:

IMG_2851.jpg

 

Kaldt var det og varmen fra bålet var kjærkommen når kvelden kom:

IMG_2866.jpg

 

Vel organisert lunch ute i felt:

IMG_2870.jpg

 

Førstegangsjegers andre villsvin (jaktleder i lys kamo):

IMG_2894.jpg

 

Villsvintransporten:

PB200045.jpg

 

En trofèjeger, eller skytbart vilt? :

PB210066.jpg

 

Undertegnede med årets villsvin, største skutte svin i år (98 kg):

PB220090.jpg

 

Hunden som skremte frem svinet mitt:

PB230116.jpg

 

Avkledd svin som vi tok med hjem:

PB230104.jpg

 

Snøvær, men du verden for ei trivelig og morsom jakt:

PB230129.jpg

 

En stor takk til alle som var med på årets villsvinjakt til Polen, vi hadde noen trivelige dager. Gleder meg allerede til neste år.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket betyr at det går an å ta med kjøtt hjem lovlig??!

 

Jada, det er lovlig å ta med en del kjøtt hjem. Har ikke sjekket hvor mye det er nå, men tidligere var det lov å ta med inntil 35 kg. Mulig det er litt mer nå, var noen på jaktlaget som snakket om at det var økt til 50 kg, men det er jeg usikker på.

 

35 kg gjelder for selvskutt vilt, og du må regne med at du muligens må skrive en egenerklæring på at kjøttet virkelig er selvskutt om du blir stoppet i tollen. Vi snakket med tolleren på Værnes, og han sa det var helt greit å ta inn kjøttet (vi så vel ut som jegere i og med flere av oss reiste i jaktklær og hadde med våpen). Vi hadde med fra 6 til 12 kg kjøtt hver.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket betyr at det går an å ta med kjøtt hjem lovlig??!

 

Jada, det er lovlig å ta med en del kjøtt hjem. Har ikke sjekket hvor mye det er nå, men tidligere var det lov å ta med inntil 35 kg. Mulig det er litt mer nå, var noen på jaktlaget som snakket om at det var økt til 50 kg, men det er jeg usikker på.

 

35 kg gjelder for selvskutt vilt, og du må regne med at du muligens må skrive en egenerklæring på at kjøttet virkelig er selvskutt om du blir stoppet i tollen. Vi snakket med tolleren på Værnes, og han sa det var helt greit å ta inn kjøttet (vi så vel ut som jegere i og med flere av oss reiste i jaktklær og hadde med våpen). Vi hadde med fra 6 til 12 kg kjøtt hver.

 

Sjekket opp dette selv når vi var i Litauen. Du kan ha med 75 kg fra egen jakt + den vanlige 10 kg kvota. På viltkjøtt må du fylle ut ett egenerklæringsskjema som kan lastes ned på tollvesenets sider. Du må gå på rødt i tolla når du er tilbake for å levere skjema og betale 14% moms for verdien av kjøttet. Denne verdien er for tiden satt til 50 kr/kg for viltkjøtt. Vi hadde heller ikke med mer kjøtt enn dere og fikk beskjed fra ei trivelig tolldame at det var så lite at vi slapp momsen. Gikk innunder den vanlige 10 kg kvota. Egenerklæringen måtte uansett leveres. (Dette var på Værnes)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...