Jump to content

Behandling av hylser


Tryta

Recommended Posts

Jeg har lest gjennom ladeboken noen ganger nå og har noen spørsmål i den sammenhengen:

1.) Skal man vaske hylsene før pressing med tennhetta i? Det står at hylsa skal være ren før pressing slik at man ikke ødelegger dia, men det står samtidig at tennhetta bør fjernes før vask. Tennhetta fjernes vel ved pressing av hylsa? Motsigelse?

Hvordan gjør dere dette?

Link to comment
Share on other sites

hvis du skal vaske hylsene med vann blir det litt problematisk dersom du ikke har en universal hetteutstøterdie som bare tar hetta uten å røre hylsa. Men så lenge hylsene er temmelig tørre burde det ikke være noe stort problem at det ligger litt fukt mellom hetta og hettelomma når du presser, bare du tørker dem ferdig etter pressing. -Kanskje du skal vaske dem en gang til for å få bort hylsefettet uansett, hva vet jeg? En annen sak å tenke på er at fukt muligens kan gi rust i kalibreringsdien.

 

Jeg for min del har en universal utstøterdie, som jeg bruker før jeg legger hylsene til bløt i Iosso hylserens.

Et mindre antall hylser eller hylser som ikke er særlig skitne tromler jeg i en hylsetrommel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...