Jump to content

Drevprøveregler for basset


Pasta

Recommended Posts

Drevtider i minutter

-------------Hare og kanin-----Rev, rådyr,hjort

Drevcert ---------45 * -------------60 **

1. premie---------45 *--------------60 **

2. premie---------30----------------45

3. premie---------20----------------30

* Alternativt sammenlagt 60 minutter.

** Alternativt sammenlagt 2 x 45 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :D Var på åpen prøve med dachsen på søndagen. Det gikk veldig bar, 53 poeng og drecert! Og denne poengsummen skulle vise seg og være den beste blant alle :o Så det var voldsomt moro, spesielt fordi dette var den første prøva hennes :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har litt lyst til å bumpe denne.

 

Nå som garmin astro straks er allemans eie vi det være muligheter for å kunne lage drevprøver som definerer hvilke egenskaper en god hun skal ha, og kunne måle det ganske mere nøyaktig enn og måle alt etter los tid.

En del momenter prøver man jo også på en vanlig drev prøve.

Men nå har man jo muligheten til å se hvorfor det legger av. Og ikke bare at losen slapp etter 45 min. Basseten min kan jeg fint slippe i terreng hvor det grenser opp mot trafikerte veier. For hun stopper uten untak opp når dyra krysser "hovedveier". Noe jeg anser som en god egenskap. Men som sikkert vil gi trekk på dagens drevprøve.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en fantastisk egenskap at bikkja legger av ved hovedvei, etter min mening er dette noe å avle på! Heller berge bikkja enn å få trekk på en jaktprøve, valget er enkelt.... Vet ikke hvordan basseten min oppfører seg ved vei, da jeg hverken har Astro eller annen peiler... Når det gjelder å bruke GPS-peiler på jaktprøve så mener jeg det må være etter prinsippet "alle eller ingen", uansett om man vurderer dette som en fordel eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...