Jump to content

Dillon 650 - kruttsjekker


Think!

Recommended Posts

Sett denne video'n som viser kruttsjekker'n i aksjon. Funker det i praktisk bruk :?:

 

Jeg har ladet ca 5500 9mm patroner på Lyman karusellpresse, å selvfølgelig fått en "squib" (= patron uten krutt) helt tidlig i min hjemmelader karriere. Skal jeg lade skal jeg ha ordentlig utstyr med akseptabel produksjonshastighet. Lyman karusellpresse klarte 100 skudd pr time over tid.

Link to comment
Share on other sites

Sett denne video'n som viser kruttsjekker'n i aksjon. Funker det i praktisk bruk :?:

 

Jeg har ladet ca 5500 9mm patroner på Lyman karusellpresse, å selvfølgelig fått en "squib" (= patron uten krutt) helt tidlig i min hjemmelader karriere. Skal jeg lade skal jeg ha ordentlig utstyr med akseptabel produksjonshastighet. Lyman karusellpresse klarte 100 skudd pr time over tid.

 

Jeg bruker den når jeg lader 223 på 650'en. Funker greit da ivertfall.

 

Når jeg lader pistolammo så ser jeg nedi hylsa, og trenger den da ikke

Link to comment
Share on other sites

Når jeg lader pistolammo så ser jeg nedi hylsa, og trenger den da ikke

 

Men det er jo en ting mindre å konsentrere seg om.

 

På video'n hadde han gjennomsiktig hylserør, på dillon bilder med hylsemater så er hylserøret sort, gjelder det kun presser satt opp med hylsemater (metall rør for å bære vekta) :?:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg lader pistolammo så ser jeg nedi hylsa, og trenger den da ikke

 

Men det er jo en ting mindre å konsentrere seg om.

 

På video'n hadde han gjennomsiktig hylserør, på dillon bilder med hylsemater så er hylserøret sort, gjelder det kun presser satt opp med hylsemater (metall rør for å bære vekta) :?:

 

Har aldri sett noe annet enn gjennomsiktig hylserør. Samme som på bildene her http://www.dillonprecision.com/#/conten ... d/1/XL_650

 

Det er jo ikke noe vekt på det røret

Link to comment
Share on other sites

Kruttsjekkeren fungerer 100% til alle kalibre(medfølger riktige diameter stenger i alle kalibre)

Om røret er svart eller andre farger har ingeting å si. Det er av plast. Vekta bæres av metall i bunnen.

 

650 er standarden på progressive presser. 550 med samme utstyr er likedan bortsett fra at du må skyve hylseplata manuelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...