Jump to content

Colt 1911 med ukjent historikk


razumny

Recommended Posts

En bekjent har fått på hendene en Colt Government Model 1911A1 i .45 ACP. Serienummeret er C187484, og den har et merke bakerst til venstre på sleiden (bak serrateringene). Jeg tror dette kan være det britiske mottaksmerket som er omtalt i "Skytevåpen benyttet av Forsvaret etter 1859". Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Vi vet ikke p.t. om våpenet er registrert, og kjører et parallelt løp med politiet for å finne ut av det (viktig med tanke på et evt. videresalg...)

 

Er det noen som har noen formening om hva dette våpenet er verd?

Tre bilder er vedlagt.

2017-05-18 17.28.00.jpg

2017-05-18 17.32.37.jpg

2017-05-18 17.32.48.jpg

Edited by razumny
Link to comment
Share on other sites

Gjennom andre kilder har jeg fått bekreftet at stemplingen stemmer overens med at den er en del av innkjøpet gjort av "British Purchasing Commision" i 1940.

 

Jeg er ingen ekspert på emnet, men har gått over våpenet. Det ser ut til å være i god stand, uten overflaterust, dog med synlig bruksslitasje. Basert på hva jeg leser her på forumet og annetsteds, er det ikke store verdien det er snakk om; jeg har anslått 1500-4000 basert på hva jeg leser rundt om. Er det noen som har tanker rundt verdien?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...