Jump to content

Benelli ARGO E


Fuglehaven

Recommended Posts

Hei

 

Det er kanskje lignende emner her, men de jeg fant var relativt gamle.

Jeg har kjøpt meg en splitter ny Benelli ARGO E Comfortech i 308W, ikke mottat enda, og derfor ikke prøveskutt.

Jeg har tidligere litt erfaring med halv-auto rifle, og den var ikke veldig glad i "løskrutt", altså jeg kunne ikke bruke NORMA Jaktmatch da den ble for svak.

 

Er det noen som har erfaring med denne rifla, og da kanskje har noen tips til hvilken trenings ammo jeg bør velge?

Har egentlig en plan om å bruke S&B Match i 180gr og 11,7g kule. Eneste minus som jeg har funnet til nå er hvis man trener på lange hold så detter kula mye. Jeg kunne tenke meg en lettere kule.

 

Og hvorfor er det egentlig at folk har så mye i mot semi-auto?

Er det ikke litt gammeldags med bolt? (Stakk jeg hodet rett i et vepsebol nå?)

Er presisjonen så fantastisk mye bedre på ei bolt rifle en ei halvauto?

Link to comment
Share on other sites

Digger halvauto til jakt! Greit å være klar med en gang om enn skulle trenge ett oppfølgingsskudd, noe jeg enda ikke har hatt behov for heldigvis. Og det att det er behagelig rekyl er pluss i boka... har 2 browning bar, en nyere med oppspenner i 30-06 og en snart 30 år gammel i 300 win mag... lader selv, så å finne noe som går bra i børsa går fint. Men de er nok litt mer kresen enn boltrifla på hva som går bra merker jeg... 

Link to comment
Share on other sites

Lader selv sier du, kan du bruke hylser fra halvauto om igjen?

Jeg har sett hylsene til den gamle halvautoen min, og en ARGO klemme åpningen på hylsene forholdsvis mye ved utkast.

Jeg er inne på tanken om å lade selv nemlig, men kun blitt med tanken foreløpig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...