Jump to content

Trening av hund med startpistol


Vimsehue

Recommended Posts

Kommer vel an på hva/hvor skauen er ;)

Så lenge du ikke forstyrrer folk eller gjør det i nærheten av bebyggelse eller trafikkerte turstier går det nok greit. Lyden bærer jo heller ikke så mye som et skudd.

 

Er det til trening av unghund for skudd generelt eller for jaktprøve?

 

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, msteiro skrev:

Kommer vel an på hva/hvor skauen er ;)

Så lenge du ikke forstyrrer folk eller gjør det i nærheten av bebyggelse eller trafikkerte turstier går det nok greit. Lyden bærer jo heller ikke så mye som et skudd.

 

Er det til trening av unghund for skudd generelt eller for jaktprøve?

 

ok, oppe på hytta regner jeg ikke med det er noe problem (har jaktterreng der også), men er ikke akkurat store bebyggelsen her ute, og langt ifra noen trafikkerte turstier :P men ok, så jeg kan lovlig ta den med i lomma ut dit hvertfall, så lenge jeg ikke tar den opp foran folk og slikt? 

 

begge dela egentlig, men mest for jaktprøva sin skyld :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det burde ikke være noe problem.

Hvis du har noe turområde i nærheten av en skytebane kan det være veldig bra tilvenning også. Gikk mye tur og lekte med hunden rundt Løvenskiold når min var valp, så kan man regulere avstand og lydnivå selv. Nå elsker han smell, og lurer på hvor fuglen faller ved fyrverkeri :)

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, msteiro skrev:

Ja, det burde ikke være noe problem.

Hvis du har noe turområde i nærheten av en skytebane kan det være veldig bra tilvenning også. Gikk mye tur og lekte med hunden rundt Løvenskiold når min var valp, så kan man regulere avstand og lydnivå selv. Nå elsker han smell, og lurer på hvor fuglen faller ved fyrverkeri :)

supert, takk for svar, da blir det å kjøpe seg en startpistol :)

Ho har vært med på skytebanen i bilen når jeg har vært der, så virker ikke til å være noe spesielt problem, men tenkte det var greit å få trent litt mere på enkeltskudd føre vi hiver oss ut i masse skudd etter hverandre. Siden ho på jakt i høst gikk inn til meg og turte ikke helt å gå ut i nytt søk etter et smell, så fikk jeg tips om å ta med meg startpistol og trene på fugl der også :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...