Jump to content

Problemer med S&W 1917


tott

Recommended Posts

På det gamle forumet sluttstykke ,var det en fyr som jeg mener var ganske bevandret i demonterig og sammensetting av S&W revolvere.

 

Jeg selv er ganske kjapp til å fikse de fleste problemer med alle handvåpen, og i sær S&W.

Denne uken howewer, kom en kar inn med en mod 1917 45 ACP, som han hadde mekket selv. Han hadde kappet et par coiler av avtrekker returfjær, polert alle deler som seg hør og bør, MEN da han satte delene sammen, hadde fjæren som presser armen som får tønna til å rotere mistet funksjonen.

 

Jeg har samme modell , men det som var forskjell , var at hans modell har en spesiell fjær montert i sideplaten, som jeg antar har misjon som skal presse fram armen som griper fatt i tønnesporene.

 

Noen som vet hvilken avart av 1917 modellen dette er, og hva som må gjøres for å få jernet i gang igjen.

Link to comment
Share on other sites

For å starte på "Har du satt i kontakten" nivå... :wink:

 

Er den lille fjæra inne i avtrekkeren på rett plass?

 

Modell 1905 som disse er basert på har hatt noen mindre forandringer i innmaten, men 1917 er vel i stor sett av Fourth Change.

Eller for å si det på en annen måte, er du helt sikker på at det er en S&W 1917 du har der?

Den er viden kopiert, og koipene er fra direkte latterlig til utgaver som har lurt mange eksperter.

 

Stempler og sereinummer kan hjelpe med å få den identifisert. Send det på PM så skal jeg se hva jeg finner i mine bøker og lister.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...