Jump to content

Ny rifle i 222 Rem


LeivVidar

Recommended Posts

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle få brukt opp litt skattepenger, derfor fant jeg ut at ei rifle til det trenger jeg, har jo alt annet fra før! jeg vil ha ei i 222 Rem pga jeg har meget gode erfaringer med kalibret fra før (Min fars rifle) og jeg trenger ei for å slippe å stille på kikkerten for hver gang jeg skal på toppjakt! Derfor sitter jeg med katalogen fra jaktdepotet foran meg å lurer på om Zastava M-85 er ei OK rifle? Har ikke så mye å rutte med, så det bør helst ikke overstige 6000 for rifla. (kikkert har jeg). eller er det noen andre som har noen andre forslag til rifle?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noe erfaring med Zastava M-85, men den ser da grei ut den. Sikkert litt småfiksing til for å få super presisjon og godt avtrekk, men det må det jo nesten med alle rifler i den prisklassen - Ruger, Howa, Remington, CZ, Winchester, etc... Ellers så får man jo en Tikka T3 i 222rem til underkant av 7k, men om det er noe bedre, nei, det aner jeg ikke!

 

Ellers er det en Sako Vixen til salgs på Finn for 8500; og det er noe å strekke seg etter... :wink:

 

Edit: Hva med 223rem? Da har du jo plutselig litt flere muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Du søker som vanlig, men opplyser om at det gjeder innførsel. (Søknaden gjeder for 3 mnd)

Sender papirene til forhandleren, som må søke om eksport tilatelse.(koster 600,- svenske)

Da det er iorden kan du hente våpnet eller få det sendt.

Har selv hentet en Sako L-46 helstokk i 222 fra Staffans vapen for 14 dager siden. :D

Link to comment
Share on other sites

Har selv en Zastava m-85, den er i 223rem men er samme børsa som 222èn. Demonterte den, oljet stokken gjentatte ganger og polerte den, fikk justert avtrekket og beddet den, kostet på meg Laupold qrw ringer, kjøt inn løpet og siden har den vært ladd med hjemmeladet 50grs V-max, en skikkelig reve killer.

Meget godt fornøyd med den lille, korte og lette børsa, eneste ankepungt er at magasinet er litt kort for lange prosjektiler som V-max kula og at sluttstykket er litt røft fabrikert så ladegrepet er ikke spesielt glatt enda, men det sliter seg forhåpentlig vis til etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...