Jump to content

Meopta Meopro 8x56 HD


Morten1990

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jeg kjøpte en meostar 8x56 og den er jeg svært fornøyd med. Den ene jakt kompanjongen min har en zeiss fl og jeg har sammenlignet disse. I forhold til prisen man kan betale for en meopta meostar kontra zeiss var det ingen tvil fra min side. Gode optiske kvaliteter på høyde med med storebror zeiss.

 

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hadde sett på en Zeiss conquest HD 8x56. Jeg har hatt lillebroren 10x42 fire sesonger og den er knallbra. Sammenligner ofte denne med kameratens swarovski som går for å være det beste, og jeg hadde ærlig talt ikke byttet om jeg hadde fått tilbudet. Trenger selvfølgelig ikke oppleves slik for neste person, men forteller meg at den hvertfall er verdt hver krone.

 

https://xxl.no/zeiss-conquest-hd-8x56-k ... 39_1_style

Link to comment
Share on other sites

Kan desverre ikkje si noe om Meopta 8x56 . Men eg er veldig sikker på at det er en meget god kikkert. (har prøvd mindre meopta)

 

Eg har vert på nattjakt/skumringsjakt etter hjort.

Vi var 6 personer de hadde Zeiss 8*42 , 8*56. Leica 8*56 og Swarovski . alle disse fem kikkertene hadde avstandsmålere.

Eg er medeier i Leica 8x56 kikkerten men andre eier var også på denne jakten. Så eg ville ikkje legge for mye i en ny kikkert.

Snakket litt med han som driver Jaktfall og han var så skråsikker på sine Vortex kikkerter at han garanterte eg ble fornøyd.

Så eg tok sjansen, alle på jakta prøvde den å samenlignet den mot sine egne kikkerter. Alle var positivt overasket å slet med å si at de såg noe forskjell annet enn at den manglet avstandsmåling.

 

Eg har ingen problem med å annbefale ein Vortex Kikkert.

Eg er også veldig sikker på at en Meopta kikkert vil vere så god at det er minimale forskjeller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...