Jump to content

Plastidip/gummilakk på rifle - forbehandling?


ko-stens

Recommended Posts

Tenker å spraye rifla med hvit gummilakk fra Biltema før den tradisjonsrike årlige bomturen til Sverige om en uke. Det koster knapt mer enn kamotape og dekker bedre og klemmer mindre, så det kan være verdt penga.

 

Men, før jeg skal gå i gang med sprayboksen(e), må jeg forbehandle syntstokk og stål. Det eneste jeg har for hånda er Aceton. Vil blåneringen tåle dette? Kjedelig å gnukke i vei og sitte med svart fille og blankt stål, på en måte...

 

Regner med at den uhyre billige Bergara-plasten tåler et kjapt drag med filla.

Link to comment
Share on other sites

Ok, da prøver jeg rødsprit. Om jeg i det hele tatt gidder å gjøre det. Har nå en boks i kjelleren. En vet vel aldri med Aceton. Funker det, er det jo kjekt, men når en finner ut at det ikke funker som planlagt, er det jo for sent!

 

Plastidip er veldig enkelt å få av igjen. Det samme med gummilakken fra Biltema. Lakket salongriflestokken med det for et par år siden, og det var bare å dra av. Nå gjorde jeg aldri noe ordentlig forarbeid på den, bare tørket av med tørr fille og lakket. Kanskje derfor det var så enkelt å dra av?

 

Poenget et at man må ha endel strøk. Fem, seks, kanskje. Har man for tynt lag, ryker det når man drar i fliken, og da blir det VM i pirkearbeid i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...