Jump to content

Kikkert til fjærvåpen...


Flashman

Recommended Posts

Driver å "titter" etter kikkerter til Webley Trackeren min og lurer på hva fjærfolket kan anbefale ??

 

Pr idag har jeg ett BSA 2-7x32 sittende oppå (egentlig sitter det nå på 10/22 men det er ihvertfall anskaffet til Trackeren), rent visuellt passer de bra isammen men det er jo ikke akkurat kjempehupsa kvalitetmessig. I tillegg ønsker jeg meg noe mer i toppforstørrelsen, dog ikke noen FT kikkert ala teleskop, men noe som allikevel er dugandes til "jaktmessig"* trening og som tåler bruken på en fjærrifle når nå Theoben har sluttet å produsere gas-struts...

 

* Jada,jada - jeg vet at det ikke er tillatt å jakt med luft, men å trene på det er helt greit... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte denne http://progunner.se/show_product.asp?id ... e=Bushnell en Bushnell banner til min HW90 som gasram og rifla har gådd 1000 skudd etter jeg satte på kikkerten og den holder fortsatt.

Den er registert i klassen for medium rekyl så den skal nok sikkert hodle godt til en Tracker.

 

Ellers så har du jo disse som tåler sikkelig med juling:

Bushnell Elite 4200

Bushnell Elite 3200

Hawke

Leapers

Leupold

Weaver Grand Slam

 

Så utvalget er jo ganske så stort , så hvis du er litt mere spesifikk ka du vil ha jeg altis lage en bedre liste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...