Jump to content

Browning B-92!


Peacemaker

Recommended Posts

Maal den selv da. Du har vel pussestokk?

Tre inn noen lapper saa de tetter litt i loepet. Dytt forsiktig inn et stykke av loepet (du maa vel mate fra munning). Sett et merke paa staven, og trekk ut mens du lar pussestaven rotere fritt. Naar merket er i samme posisjon setter du et nytt paa samme sted som sist (relativt til pipa), og maaler avstanden mellom de..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var eier av en B92 i 44 mag. Min var svært vanskelig m.h.t. presisjon. De har 1-38 twist, noe som gir problem med lengre kuler. Prøvde min med det som var av tilgjengelig fabrikk ammo, samt hjemmeladninger med mantlede kuler (prøvde ikke blykuler. Best presisjon fikk jeg med 180 grs kuler.

 

Fikk tak i en Winchester 94 i .44 mag, den gikk mye bedre, derfor ble Browningen solgt. I steden har jeg nå, en B92 i 357, den går svært bra.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, selv om det ikke var like hyggelig som jeg håpe på! :wink: Men jeg får prøve meg frem slik du har gjort å håpe at jeg får noe til å gå godt i den. Så langt har jeg vært fornøyd med presisjonen - det lille jeg har fått skutt med den, men det har vært litt kronglete med matinga...

 

 

Peace

Link to comment
Share on other sites

Rifla i seg selv er bra. Kan ikke huske at jeg hadde problem med matinga og presisjon er individuellt fra våpen til våpen (forutsatt at det ikke er en konsekvent feil da) Det burde imidlertid si noe, at det ofte ble byttet løp til 45 Colt i dem (riktignok ofte tilpasset CAS verdenen) Tilsvarende ble skjelden gjort på 357 utgavene. Siste kan selvfølgelig også komme av at det blir en del mer arbeide på disse.

 

Uansett tror jeg en del jobbing med ladningene kai gi grei presisjon, men 1-38 er ikke optimal stigning for kaliberet.

Dette er den imidlertid ikke aleine om, både Winchester og Marlin har blitt kritisert for samme. Hvordan situasjon er for Marlin i dag vet jeg ikke og Winchester bøyle rifler er ute av produksjon.

Link to comment
Share on other sites

Har lest en god del på amerikanske fora, og det kan nok være at jeg bytter pipe på den. Ser at flere har fått byttet til Shilen pipe, og håper at det også skal være mulig her i Norge. Shilen leverer piper med twist på 1-16 og 1-20! Da gjelder det bare å få tak i en børsemaker som er dyktig nok og villig til å ta på seg jobben. Men først og fremst skal jeg prøve med litt diverse ladninger - så fort jeg får kjøpt meg ladeutstyr :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...