Jump to content

Swarovski Z4 I


Kveron73

Recommended Posts

Hei

Jeg bruker den på 9,3x62 og 6,5 løpene mine. Jeg har fått testet den på nattjakt på villsvin samt hjortejakt. Det er en flott og skarp kikkert. Det eneste jeg ikke liker med den er at du får litt "dorull" effekt på lav forstørrelse. Men alt i alt mye kikkert for pengene. :)

 

Hvor mye må du skru opp på forstørrelsen før dorull effekten forsvinner? Lurer selv på en slik kikkert som sikte nummer 2 til barˋn...

Link to comment
Share on other sites

Hva med lysprikken. Er det store justeringsmuligheter,synes ofte jeg ikke får den liten nok. Grunn til interessen er at jeg har en eldre mod før den ble kalt Z4 å var uten lys. Den har jeg vært utrolig fornøyd med. Synes mange av de nye kikkertene i dag kommer med vel mye stæsj,som jeg personlig ikke har noe brukt for. Har fler Swarovski kikkerter fra før som jeg utrolig fornøyd med,men de er uten lys.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har og Z4i og den har dorulleffekt fra minste forstørrelse, men forsvinner ved 4x som nevnt tidligere. Dette gjelder også 2,5-10X56 kikkerten. Ellers en knallgod kikkert til skumring/måneskinn og alt annet av jakt, klar ut til kantene og fin rødpunkt! Noe av det beste til den prisen uten tvil :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...